Hösten är fin

Hösten är helt fantastisk i Östersund, Solen skiner och löven är ialla möjliga färger. Helt underbart, jag gillar verkligen hösten har jag kommit på!
Annars så flyter träningen på väldigt bra, jag gjorde coopertest i tisdags och jag har aldrig sprungit så fort.Sen har jag hunnit med en sväng till Sundsvall, blev tvungen att hämta lite völkl skidor som ska lämnas tillbaka.

Idag har jag tränat på Vintersport på morgonen och sen har de blivit volleyboll.
Just nu ska jag packa lite för imorgon bär de av till Örebro, de ska bli kul att hälsa på syrran igen. De var ett tag sedan jag var där och hälsade på. Sen på måndag bär de av till Mölltal, slalom baby slalom!

Nu ska jag bjuda på lite bilder ifrån juvass:

de snöar

klockan ringde 0715 imorse och upp som en tupp kollade jag ut genom fönstret, där var de alldeles vitt på topparna. Dagen skulle startas med en stabil frukost tätt följt med packning av väskan. Sen var de bara att sätta kedjorna på hjulen och rulla iväg till backen. De visade sig att de hade kommit väldigt mycket snö under natten. De tog sin tid att rulla upp vägen ifrån Raubergstulen till Juvasshytta. När vi väl var uppe så var de som en helvit glaciär, (gårdagen var de svart, inte ett skämt. De var glaciärisen som spökade) så de behövdes verkligen att de kom lite snö till backen. Träning blev ju lite sisodär, blötglaciäris blandat med en halvmeter nysnö och en slalombana på de. Så tog jag ett åk och sa att de räckte för fröken Smedh den dagen. Jag kände att skaderisken var för stor så de blev puderåkning den resterande tiden. Inte fy skam de, snarare tvärtom, skit kul om man nu får svära.

Packning av bil o buss och sen iväg mot Sverige, åker med pappa som kom förbi juvass och kollade en sväng. De sjuka är att de snöar, de är som vinter här och vi har sommardäck så de går lite snigelfart just nu. Varning VINTER på ingång, vinterdäck på om ni ska till fjälls ;)

SEN FYLLER MIN MORBROR ÅR IDAG, ETT STORT GRATTIS TILL THOMAS LEDIN!

dag 3

Juvass dag 3 bjöd på lite sämre väder än de två dagarna innan. Idag var de blötsnö, regn, storm, hagel och dimman kom och o gick. De var en typisk juvass dag. Men man blir bara starkare om man övervinner en sån här dag, alla dagar kan ju inte vara perfekta...

VI kämpade och överlevde vädret idag, hört att de är bra väder nere i europa! Här tränar vi dimma, fast de är egentligen de jag behöver, träna under lite sämre förhållanden! Dock skulle de vara lite roligare om de var hårdare i backen. De har regnat bort ganska mycket under de här dygnet, så får se hur backen ser ut imorgon! Annars är ju svart de nya vita ;)

nä nu har vi möte!
Hörs dudes!

Raubergstulen

Hej! Är i juvass och vi har åkt två dagars skidåkning, de har varit grymt. De är bra med snö och vädret är, jao så som de brukar i juvass, de pendlar ganska rejält. Vi åker övningar blandat med bana och de går fint. Jag känner mig otroligt harmonisk och gruppen åker mycket bra.

Vi bor på Raubergstulen och de är nästan som att komma hem, jag har bott här mkt under min skidåkningstid, de är som ett andra hem. Grym mat också!

Sitter just nu vid en brasa och inväntar våra stavintervaller som vi ska göra om en halvtimme. Vill även skriva att jag sitter i en gungstol, så tant virre har de bra just nu!
Dock lite stressad över mitt grupparbete som handlar just om "stress" de blir till att plugga mycket de resterande dagarna!

Nä nu ska jag byta om och gå ner till skidorna!
tack o hej!

juvasssss imorgon

Har precis packat mina väskor och slängt av dom hos otto. Har säkert glömt halva garderoben men förhoppningsvis har jag allt med mig. meeeen de vet man ju aldrig!
Idag har jag varit och kolla lite på stan, har hunnit med en springtur och efter de har bara tiden sprungit iväg!

Iallafall ska de bli roligt att åka skidor igen, de är många som säger att de är dåligt i juvass. Men på lite bilder så har jag sett att de ser bra ut. Så jag hoppas och tror att vi kommer få ett grymt läger med massa skidåkning och skratt. Sen blir de ju roligt om vi får lite bra väder med på köpet.

Typ som den här bilden vore de naaajs om de såg ut:

elstockholmo

sitter nu i bilen och är snart i Stockholm, de är en kläddag som väntar. Vi ska få nya kläder inför säsongen så de blir spännande att se hur de ser ut och vad de är för design.
Vi åkte bil igår ifrån Östersund och sov över på scandic i gävle, så nu sitter vi i bilen igen och ska hämta upp nattis och ida på centralen sen vidare dit vi ska hämta kläderna.

I veckan jag har som sagt haft fystester och efter de har de bara blivit en massa träning, har målat 2 stycker stolar vita också, de blev väldigt bra.

I stockholm är vi inte så länge, bara över dagen. Sen åker vi upp till Östersund igen.

Just nu hoppas jag att de blir kallare i juvass och att de kommer lite snö, för jag vill åka dit nästa vecka! De skulle vara så skönt att åka dit. känna lite harmoni i juvassbacken, många åk och förhoppningsvis inte så mycket folk:)

pjuuuh

aah vad nöjd jag är nu, har precis kommit hem ifrån mitt fystest. De var jobbigt, ska snart tillbaka på feedback så vi hoppas att de gick bra. Jag har en härlig känsla iallafall, de kändes grymt så får hoppas att resultaten är på min sida!

Imorse gjorde vi en scaning som scanar kroppen där man ser muskelmassan + fet m.m följt av styrketest och sen cykeltest. De kändes som jag tog i allt vad som gick men ändå fanns de lite kvar att ge. haha nu tala jag mot mig själv!

jag är nöjd iallafall och de känns som jag har tränat på bra i sommar, ska ha feedback om 45 minuter så får se hur de gick då. Jag kom iallafall ner i en svacka nu så jag måste nog lägga mig ner i 5 minuter och vila min stackars kropp som har slitigt hårt idag!

hörs sen!

vilohelg

Helgen har varit en riktig vilohelg. De har varit mkt gött, jag har sett på tv, målat, hängt med anna o bella o nu har ju kajsa kommit hem också!

Vi har precis ätit en god middag hemma hos mig och nu sitter vi och kolla på en film!

Imorgon är de fystester på schemat, de blir jobbigt men jag är laddad! Hoppas all träning i sommar kommer att ge resultat!

Sen måste jag ju bara skriva att hösten är bra vacker, helt underbart att se alla färger på träden. Ja jag tycker de är så mysigt!

Här är en bild på Elliot, jag och Marie, när jag träffade dom på Arlanda precis innan vi skulle åka ner till Saas Fee, då åkte dom på semester till Spanien! :) Kul att träffa hela familjen igen!

wohoo, checka in min nya design!

I cirka 3 timmar har jag nu suttit här och klipp och klistrat, de var lite långtråkigt faktiskt! Men jag tänkte att jag skulle ändra min design lite! Så såhär blev reslutatet, blått!!

Ganska nöjd, eller vad tycker ni?

Fredag kväll och jag sitter hemma hos Anna, hon har lagat en god middag och nu flor vi på en film på tv och äter glass i stora lass!

de blir nog ganska mycket vila i helgen eftersom jag har tester på måndag! De ska bli skönt, jag ska fixa lite hemma, kanske måla mina stolar! Vi hörs!

sitter i bussen påväg hem

efter en ganska lång tid i bussen ser jag ljuset i tunneln och är snart i Sveg.
Vi började resan i går i belgiska byn "peer" ca 200 mil ifrån östersund, vi övernattade på scandic Malmö som kändes som en lyxsvit efter belgienresan. Ganska skönt att sova i en riktig säng kan jag säga!
Även fast de är en lång resa tycker jag att de har rullat på ganska bra, otto är en bra chaffis!

Belgien var en upplevelse, de var bra backe och boendet var väl sisodär, de fick ju en att uppskatta allt annat så mycket mer. De är bra att inte bo lite blandat ibland, de blev lite som en tält semseter, dock var de lite jobbigt eftersom jag hade ganska svårt och sova så jag är väldigt trött! De blir skönt med en vilodag imorgon!

På måndag väntar fystester i Östersund så hoppas all träning visar sig! :)

Vi har haft ett grymt bra läger med Saas Fee först och Belgien sen, de har varit perfekt!
Jag är supernöj och kunde inte ha haft ett bättre första läger!

De här kommer att bli en rolig säsong!

skokartongen i belgien

ja, välkommen till belgien!
Igår kom vi fram till belgien, de är ett ställe som jag aldrig har varit i... De visade sig ifrån sin bästa sida då vi checkade in i en barack!! JA ni hörde rätt, de är små baracker som brukar stå utanför våra tävlingar som man fixar skidorna i till och i den bjuds de på tältsängar. Dock är skidåkningen bra och idag hann vi emd att göra 50 åk så de var väldigt bra! :)

Här kommer ett litet videoklipp som filmades igår, hahaha!!

Bilder ifrån dagen

Mer bilder ifrån Saas Fee! :)
Dagen har varit lika härlig som gårdagen, storslalomskidorna var på och de kändes helt underbart att åka! :)

Imorgon bär de av till belgien och inomhusbacke. De kommer bli miljoner åk kan jag tänka mig, men först blir de en övernattning i zurich då de är ganska långt till Snow Valley...

Dagens: Lätt skjutsen hem ifrån backen, då vi liftade och satt i en mini bil som drivs av el.

Äventyr: Bad o sim i pool, grymt!

Dagens bränna: vinns av nattis och anna som har de största googlesen på den nya säsongen som nu har startat. ;)

NU? dags att packa inför nya äventyr!
Gonatt o njut av bilderna :)

Av o på med utrustningen, de tar sin lilla tid! :)

Eklundskan klär på sig dagens utrustning!

Swennis fikar och ser allmänt chockad ut?

uppvärming

towe o tuppen posar!

Naajs

vaknade upp och solen sken högt uppe i bergen, de var återigen en fantastisk dag i backen. Där vi har jobbat med olika friåkningsövningar och de har blivit bättre och bättre hela tiden. De har varit hur kul som helst att åka och alla har varit på bra humör. VI har gjort ca 17-20 åk per dag så de blir en hel del repetioner, de är behövligt. Jag som försöker bryta ett gammalt mönster och börja om på en ny kula. De har börjat bra och nu är de bara att fortsätta i samma spår!

Imorgon blir de GS, vi har nu åkt 4 dagar med slalomskidor under fötterna så de ska bli kul med lite stora svängar. Vi har också haft en massage kurs ledd av Towe, fysion här, så nu är vi en jäkel på att massera ;)

Nä imorgon börjar en ny dag o nya möjligheter, dags att packa och fortsätta läsa sin bok som jag mot förmodan har fastnat i. Fick den av mamma för ett tag sedan.

2 snabba,
Roligaste idag var de 15 frågorna vi gjorde, lär ju komma upp snart på skidor.com
Jobbigaste idag var när vi gick hem ifrån backen och försökte lifta men gick en omväg och kom fram 30 min senare än beräknat....

3 dagen på snö

Onsdag och ännu en fantastiskt dag i backen, De har varit otroligt fint idag, mycket bättre underlag än igår. Vi har fortsatt att åka friåkning för att hitta en stabil position. Alla har varit på toppenhumör och åkningen blir bara bättre och bättre.

De blir ganska långa och intensiva dagar då vi har fullt upp. Vi vaknar går till backen, åker skidor hela dagen käkar lunch, fys, fika, skidfix, möte, middag och sen är man trött!

Bor med Sara Hector och hon är en pigg och ambitiöstjej, hon lämnar inte mycket till slumpen!

Till middag idag fick vi fondué, jättesmaskigt och trevligt, satt och surrade mellan himmel o jord med tessan, frida o towe. Nu sitter jag här med idétorka och mitt huvud är för tillfället lite tomt, så här kommer bilder som förmodligen är roligare att kolla på än de jag skriver just nu:)