de snöar


klockan ringde 0715 imorse och upp som en tupp kollade jag ut genom fönstret, där var de alldeles vitt på topparna. Dagen skulle startas med en stabil frukost tätt följt med packning av väskan. Sen var de bara att sätta kedjorna på hjulen och rulla iväg till backen. De visade sig att de hade kommit väldigt mycket snö under natten. De tog sin tid att rulla upp vägen ifrån Raubergstulen till Juvasshytta. När vi väl var uppe så var de som en helvit glaciär, (gårdagen var de svart, inte ett skämt. De var glaciärisen som spökade) så de behövdes verkligen att de kom lite snö till backen. Träning blev ju lite sisodär, blötglaciäris blandat med en halvmeter nysnö och en slalombana på de. Så tog jag ett åk och sa att de räckte för fröken Smedh den dagen. Jag kände att skaderisken var för stor så de blev puderåkning den resterande tiden. Inte fy skam de, snarare tvärtom, skit kul om man nu får svära.

Packning av bil o buss och sen iväg mot Sverige, åker med pappa som kom förbi juvass och kollade en sväng. De sjuka är att de snöar, de är som vinter här och vi har sommardäck så de går lite snigelfart just nu. Varning VINTER på ingång, vinterdäck på om ni ska till fjälls ;)

SEN FYLLER MIN MORBROR ÅR IDAG, ETT STORT GRATTIS TILL THOMAS LEDIN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0