Grattis MAMMA

Idag fyller mamma 50 år!! GRATTIS!!!
Jag håller på att baka bullar och tårta nu innan alla gäster ska komma kl 14 00.
En underbart fin dag bjuder vädret på också!

Här ska firas med lekar, mat, sång, och glatt sällskap och framförallt bak och konstverk!

vi hörs senare!
Marie, Wilmer och Eliott är också här, en rolig överraskning som kom igår :)

Hoppas ni får en bra dag för här kommer de bli toppen :)

Grattis igen mamma som fyller jämt, inte varje dag man fyller 50 :)

Snabb resume :)

När vi landade på flygplatsen och klev ut planet blev vi överrumplade av den sköna varma stekande värmen. De kändes att semestern var nära nu. Vi väntade ett tag på väskorna och fick tillslut vårat bagage. Eftersom vi åkte på en ospec resa gick vi till disken och frågade vart vi skulle åka. Vi blev placerade på ett ställe som heter ipsos och ett hotell som heter marilena. När vi kom fram var första tanken, vart har vi hamnat!? Transportbussen tog oss längst ut till världens ände. Men som tur var vi inte ensamma det var ett helt gängs som började promenera till hotellet som låg en bit bort. Det visade sig vara ett gulligt och gemytligt lägenhetshotell som hade en bra pool. Med gångavstånd till stranden, de blev väldigt bra till slut :)

Jag och maja drog direkt till standen och började steka på en gång. VI var väldigt glada över att vi äntligen hade semester.
Dagarna gick otroligt fort och vi lärde känna tre svenska killar ifrån hedemora som var väldigt trevliga. Vi hängde med dem i stort sätt hela veckan. VI hittade på utflykter, vi hyrde moppe en dag där vi åkte igenom nästan hela korfu och genom alla små gränder som fanns. Det var inte många turister som hade åkt den vägen vi åkte kan jag tänka mig. Vi åt en väldigt god lunch på ett otroligt fin ställe. Sen drog vi vidare och utforskade ön. Vi han också med att åka in till korfu stad där vi hade hört att de var där de skulle hända. Men ack, korfu stad var en vädligt vacker stad med små gränder men inte så mycket mer. Vi åt en middag längs gatorna och träffade en gubbe som vi sedan kallar ”very naaajsch” greken eftersom allt på hans meny var veeeery naaajsch!!! Haha oförglömligt! Hans mat var inte very najsch utan mer som en kakerlacksmiddag! Mycket bättre har jag ätit med andra ord.

Vi hade också en båtdag där vi åkte och badade på en strand och grillade en barbeque lunch. Sen åkte vi och badade i en lagun och simande in i en grotta.
Ja, vi hade en fanastisk semester med mycket sol och bad. Synd att tiden gick så fort att det nu känns som evigheter sedan man kom hem. Här var en snabb resume med lite spännande saker som hände på vår resa :)
Bilder kommer om ett tag! :)

Hemma igen!

Nu har jag kommit hem ifrån en veckas semester. De har varit en gudomligt skön vecka med massa sol och bad.
VI har fått många fina minnen och framförallt många glada skratt.

Vi hade en tuff nedresa där vi var på arlanda runt 00 00 och vi skulle checka in kl 5.. både jag och maja hade de svårt att komma till arlanda så tidigt och hotellen på arlanda var fullbokade. Så de blev till att vara vaken, men vi snakade på och klockan gick fort, han till och med slumra till någon gång sådär mitt i. Vi var båda lite småtaggade vad som väntade eftersom vi inte hade någon speciell aning vad som skulle dyka upp. Eftersom vi tog en ospec resa så kunde vi hamna vart som helst på en liten eller ganska stor ö som heter Korfu, på grekland.

Efter att vi hade stått i en kö i en halvtimme närmade vi oss disken och checkade in utan problem. När vi kom till gaten och kollade på biljetterna upptäckte vi en glad överraskning att vi satt otroligt långt fram. Maja har ju självklart bokat "förstaklass" på charterflyget. Haha får ett litet leende på läpparna när jag tänker på de.
Så resan började otroligt bra!

Fortsättning följer imorgon för nu ska jag gå och sova. :)

Mot Grekland och korfu!

Hej!
Nu har vi återigen haft en bra träningsdag här på bosön. Ingen av oss tjejer förstår varför man blir så svettig just här, kanske är de för att de är så dålig luft och ingen luftkonditionering. Ja de måste nog vara de. Kanske inte är så intressant för er läsare att veta men nu vet ni de iallafall:)

Vi har haft en otroligt trevlig middag med tjejerna, där vi har lagat bra och nyttig mat. Vi har haft kostrådgivning de här dagarna också, vet dock inte om jag har lärt mig så mycket än. Men kronorna ramlar snart ner i burken får jag hoppas.

Ja men imorn drar jag till Korfu, Grekland!
Ska bli otroligt skönt med semester, har längtat länge efter lite sol. Jag åker med Maja och vet att vi kommer ha de underbart skönt och roligt.

NU måste jag nog börja packa, de blir en lång natt för mig. Planet går 06 00 och vi måste checka in senast 04 30 tror jag. Men det är ju snart. Så när ni alla vaknar imorgon bitti så kan ni tänka på mig som ligger på playan och solar/badar. Jag ser verkligen fram emot att ha semester.

Nu kommer jag inte blogga på en vecka tror ja eftersom jag inte tar med mig datorn så ni får höra nästan allt om resan när jag kommer hem. De kan hända att jag får ett ryck och leta reda på en dator och skriver några rader. Men som sagt jag är på semester så förvänta inte er allt för mycket :)

På väg mot en förhoppningsvis solig semester :)
Ta hand om er!

Bosön igen!

Nu är jag tillbaka på bosön efter en liten sväng hemma i sundsvall. Jag har tränat här idag med hela gänget, Frida, kajsa, Maria, jessi, tessan. Det har varit en liten test dag där vi har kört olika delar i fysprofilen. De var jobbigt men också roligt. Det var ett film team här också och filmade framförallt Maria "vägen mot os" blir säker intressant att se för er där hemma senare i vinter. :)

Annars så har de inte hänt för mycket i här på bosön.
Den ända nyheten jag har just nu att berätta är att jag åker utomlands en vecka på fredag. UNDERBART!
En veckas semester ska bli helt fantastiskt. Sol och bad, förhoppningsvis blir de bättre väder än vad de är hemma i sverige. Vart är sommaren!?

En annan nyhet är att jag kom med i SOK´s topp och talang program. Helt otroligt kul!!! Jag är glad för de.
www.sok.se

2009-06-06 Sveriges dag!

NU är jag påväg hem efter några dagar i linköping hos maja. Det har varit väldigt roligt att se hur hon bor och vad hon gör på dagarna. Jag tyckte nyss att jag kom dit och nu sitter jag på tåget och är snart hemma. Jag var där ons-lörd en lite mini weekend. ☺

Jag tog tyvärr inga bilder ifrån majas näste utan de glömde jag totalt bort. Hon bor i en jätte gullig lägenhet lite utanför staden. Träffat många sköna människor också!

Nu sitter jag och filosoferar på tåget och har haft en liten panikartad morgonkvist tycker jag själv.  De hela började med att jag skulle åka buss ifrån maja kl 9 20, se slutade med att jag sprang ifrån majas lägenhet 9 18 och när jag kom till busskuren så kom bussen, där kan man kalla tajming. Värt att nämna är också att busskuren ligger ca 200 m bort. Sen så var jag ganska grym tills jag kom till Stockholm. Jag käkade lite lunch och tyckte att jag var i bra tid till tåget vad där ca 12 15 och tåget skulle gå 12 30. När klockan slog 12 20 vaknade panikkänslan igen när jag kom på att jag inte hade någon biljett. !!!!!!!!

Jag var ju tvungen att skriva ut biljettskiten… hade bara en kod! Jaha om jag inte har någon biljett kommer jag inte att komma med tåget. Så då började löpningen. Jag sprang in till centralen med väska i efterkälke. Hej å hå vad stressad jag var. Men som sagt jag sitter på tåget nu och jag hann precis tillbaka och när jag satt mig på stolen började tåget rulla. Vilken glädje, jag hann!

Nu ska jag nog sluta och filosofera. Nu längtar jag hem för där väntar intressanta saker. Fredrik Nyhlén är hemma på ön och hälsade på, hoppas jag hinner hem innan han åker. Han lämnade bengans dator, den ser jag fram emot att kolla på. Vilket minne att kolla på. Jag längtar.

Hos hedvig i Österskär!

Helgen har tillbringas i österskär hos hedvig. Det har varit en helt underbar helg. Med mycket skratt och gamla och nya minnen. Jag har fått hört massor om usa och vad som händer där. Hedvig verkar stortrivas. I helgen har jag också träffat Julia, Anna och Carro. Vilket har varit trevligt. Länge sedan man såg Carro det var i höstas senast, så de var ett kärt återseende. Himla trevliga tjejer som man alltid har roligt med när man umgås med dem, finns alltid mycket att prata om.

Här är Anna, Hedvig, Julia och jag efter middagen vi hade i lördags. Vi åt middag i vaxholm ganska nära där Anna jobbar på dagarna. Hon jobbar som ledare på "fångarna på fortet". De lät as roligt, jag skulle vilja testa på att göra den där banan någongång.

Hedvig och Julia väntar på friday´s och efter den maffiga hamburgaren. Sånna här helgen måste vi göra fler gånger.

Carro och Jag. Hon funderar på att komma upp till sundsvall på midsommar. De vore nått de!

Underbart varmt sommarväder har de också varit i helgen. Över hela sverige har jag hört. De firades med ett dopp i de blå. Skönt och svalkande. Dock hade inte värmen nått vattnet än så de var fortfarande lite kyligt.
Nu är jag på bosön och ska tillbringa mina dagar här tills på onsdag. Jag ska bara träna. :)