Sverige imorgon!

Idag har inte hänt nått speciellt förutom att jag drog en innerskida första åket, skrapade bara upp hakan lite. Jag måste träna att bli lite stabilare tror jag:) De svider lite men annars är de ingen som helst fara.

Imorgon har vi åkt 7 skiddagar och åker hem till Sverige igen där vi ska vara i stockholm på kläddag. Sen den 1 oktober åker jag vidare norrut. Tänk att de redan är oktober. Jag gillar hösten, de är en fin årstid! Tänk alla färger som bildast under höstmånaderna :) Najs

Nä ska nog börja packa lite nu inför hemfärden. Allt ligger huller om buller!

Höres!

27/9 - 09

Varje dag längtar jag till frukosten, vet inte riktigt varför men den är god! De finns allt möjligt, men godast är de nybakta bröden som fortfarande är varma. Tillsammans med kaffé maskinen där de finns grym choklad. Äggen är perfekta och hela första måltiden är en bra start på en bra dag.  Idag fortsatte vi att ha bra väder, slalomen gick bättre och bättre men de finns fortfarande mycket att jobba med. Men de är på väg, känns bättre och bättre för varje sväng. Lite mer träning på de här så ;D

Vi spelade volleyboll idag, en otroligt roligt sport måste ja säga!

Jag bor med tessan just nu och vi har varit helt inne i en ny serie "trueblood" ganska konstig men på något vis så fastnade vi och har nu sett klart på hela säsong 1. Den kanske blir extra bra när en svensk skådespelare är med...

Snart har vi möte och jag kom precis in på internet efter ca 20 minuters jobb met nätverket, de måste vara nå fel på min sändning och detta hotell. Jag har alltid problem med mitt internet när jag kommer hit, alla andra funkar de som fisken i vattnet. Men då blir de mer tid till annat istället, ikväll blire film med kajsa!!

Efter de blir de middag och de ska bli roligt och se var Andy hittar på för roligt idag, blir de nytt rekord!? ja de är frågan :)

Nytt rekord!

Anders Andersson drog till med ett nytt glassrekord på middagen. Hela 9 kulor slukade han i sig!

Han var inte ens berörd, han och pappa skulle kunna ha glassätartävling!
De skulle bli en tuff match!!

Japp, jag är djupt imponerad!

Där sitter han --> glasskungen

Vila i Saas Fee

Idag har vi haft en välförtjänt vilodag i Saas Fee. Vi har haft 4 otroligt bra dagar i backen, strålande sol varje dag. Jag har haft de lite svårt med att de har varit rull snö, de är bra träning att hitta lite balansen.

Knäet funkar toppen, de känns bra och de är så himla skönt.

Idag har vi haft vilodag och då har jag gjort mitt första Yoga pass genom tiderna. Jag kände mig stel som en häst om nu dom är stela. De var iallafall behövligt och jag kände mig som en ny människa efter... De avlutades med en lång och god frukost. Jag, tessan, jessi, dessan och phong vår kostexpert som är här på besök gick och åt lunch på en av by resturangerna här. jag åt rusti som är en speciallitet här i Schweiz. Väldigt mumsigt och trevligt.

En snabb titt på by och sen drog vi hem till hotellet igen där jag avslutade min bok O.S.A av denise rudberg på altanen med solen stekande. Glaaassigt!

Nu sitter jag här och har äntligen fått internet att funka! De känns skönt! ska passa på att svara på lite mail och sånt nu! Sen blir de middag och möte lite senare för att sedan kliva upp på en ny rolig dag på fjället. Imorgon är de slalom på schemat!

Hoppas ni har de lika bra väder som vi har de här :)

Saas Fee

Äntligen framme i saas fee igen! De känns jättekul att vara på touren igen!
De har varit fantastiskt väder idag i backen, bra underlag och strålande sol.

Vi bo på "hotell Alpin" som ligger alldeles bredvid gondolen som man åker upp på morgonkvisen. Liften öppnar kl 07 30 varje dag och när vi går på frukost 06 45 så ser vi folk som redan står och köar. Förstår ni, 45 minuter före och sen står säkert där 1 timme före. Ja de är som värsta premiären här varje morgon när liften öppnar. Trängsel och tävling om vem som är först upp i backen. Ja vissa är ivriga och få vara först att känna på den nypistade backen. Vi går när kön släpper och vi stod där 07 40 men fortfarande otroligt mycket folk. När vi väl kommer upp efter två långa gondoler och ett tåg ca 50 minuter senare så kastar vi på oss pjäxorna och åker utför några timmar :)
Saas Fee ligger på ca 3500 möh så de är inte direkt havsnivå så de är ganska jobbigt att åka däruppe. De lär bli bättre efter någon dag när man vänjer sig....

Vi åkte slalom idag och de blir samma imorgon. De sägs att vädret ska bli den samma, så jag längtar redan!! :)
Upp och trängas lite i liftkön och sen åka fort ner för backen!!

Spelkväll, Sundsvall, Stockholm

I måndags hade vi en spelkväll hos mig, vi spelade Alias när man förklarar ord. De är så sjukt roligt spel! Kajsa, Erika, Krickon, Katta, Ebba så vi var jämna lag de var väldigt roligt! så tack brudar för de! Kollade också på "hollywood fruar" de var ju ett väldigt speciellt program, behöver nog inte säga något mer!

Tisdags bestod av test, jag gjorde bara cykeltestet eftersom jag har ju haft lite problem med mitt knä på slutet. Så de var ingen mening att påfresta de. Kanske ska göra styrkan vid ett senare tillfälle. Den var otroligt jobbigt iallafall men de är väl så test brukar vara, test = jobbigt.
På kvällen åkte jag hem till Sundsvall och åt middag och lämnade bilen. Träffade också frippan en sväng, alltid lika trevlig att snacka med henne :)

Onsdag är de idag och jag har landat i Stockholm, Idag ska jag till Soks huvudkontor kl 12 och äta lunch sen åka vidare till bosön på möten + lite ovisst. Stannar där tills imorgon då jag åker vidare till linköping och maaaaja!! De bliiir Hääärligt :)

Måndag den 21 Sept flyger jag mot snön igen, SAAS FEE! :)

upptadering by Veronica Smedh ;)

3 timmar i Singapore!

När vi mellanlandade i Singapore på väg hem ifrån NZ åkte jag och jessi in till stan en sväng! Vi hade 6 timmar innan vårt plan gick så vi bestämde oss att åka in:)
Här kommer lite bilder på vår tripp:)

Det var på kvällen men ändå var de ca 30 grader varmt men de kändes som 130 för luftfuktigheten var enorm!
Här sitter vi och äter tapas!

Vi han besöka några shopping Center, vi gick även förbi där man "Singapore Idol" skulle spelas in. Dock var de på onsdag dörrarna öppnades och vi var där på söndag. Vilken miss, där missade Singarpore två idoler!

Tåget mellan flygplatsen och city!

Det var mycket trafik och folk. Men nu i efterhand har jag hört att singapore är en av världens säkraste städer där de är döds straff för våldtäkt. De är också en internationell stad, men jag och jessi stack ut ganska mycket eftersom de flesta av befolkningen var indier och kineser.

De är inte varje dag man åker in till singapore 3 timmar, de var skööj! :)

Hem juva hem!

Borta bra med hemma bäst är en bra fras. Efter 4 snabba veckor i NZ är de ändå skönt att komma på svenskmark. Det har varit en underbar resa förutom att jag ramlade. Har fått svar i från Dagge också på artro cliniken, han ringde igår och berättade hur de såg ut med knät. Korsbant, ledband och menisk är helt :) yeees! Min skada i knät är att jag har fått som blåmärke i själva benet i knät. "bonbruse" eller hur de stavas på engelska. Jag har förmodligen översträckt knät och benet har hamnat i kläm och slagit ihop varandra. Som en kraftig lårkaka fast i benet. Så hade jag lite vätska i leden också. Jag kommer förmodligen ha ont i knät ett tag till men de ska inte vara någon fara. De är ju kalas nyheter.

Jag är just nu i min lägehnet i ösd och de är fantasktisk skönt att komma hit igen. Jag gillar verkligen den här lägenheten. Idag har jag hängt med kajsa, vi hade inte så mycket att göra på dagen så vi tog bussen och åkte till frösön en sväng. Vi tänkte åka på ett fik som ligger vid frösö kyrka men vi missade bussen som vi skulle byta på frösön så vi hamnade på statiol och köpte en glass. Som förövrigt lossnade så jag tappade den på marken så de blev ingen glass kvar nästan, men kajsa hon skrattade gott!!
Sen åkte vi hem med bussen igen, gick över bron till stan och tog oss en promenad. Sen blev vi trött så vi drack en kaffe innan vi drog till gymet och körde ett pass.

Kvällen har spenderas genom att kolla på idol och som vanligt är de ju roligast och kolla på dem som inte kan sjunga! Man får ju sig ett gott skratt!!

Världens bästa syster!!!

Imorgon bär de av hem!

Ikväll Svensktid så börjar vi vår låånga flygresa till Sverige. Efter nästan 4 veckor här på andra sidan jorden ska de bli ganska skönt att komma hem igen. Vi har haft de fantastiskt bra här och veckorna har gått fort. De ända negativa på denna resa är att jag gjorde illa mitt knä... Men nu de sista 3 dagarna har de blivit mycket bättre och de känns som de blir bättre och bättre hela tiden. Så jag är väldigt positiv till de :)

Igår var vi och åt smaskiga ribs på ett ställe som heter "Long Star"
Kanske inte ser ut som världens smaskigaste på denna bild som tog ca 15 minuter att ladda upp!!! Men jag lovar er, Dem är goda!!

Idag har varit en otrolig dag på berget, bättre skidåkningsmöjligheter är svår att önska. Klarblå himmel lagom kallt och en sol som lyste starkare än jag själv;) hehe
Bra underlag och bra tränare och bra lagkamrater. :)
Jag och Jessi åkte en GS bana med Schweiziskorna, de andra brudarna körde slalom. Efter vi var klara med GS åkte vi och kollade på när de andra körde slalom.

Ikväll ska vi äta en sista middag i vårt hushåll. De blir varmrätt och efterrätt, de är Maria, Frida & Anna som lagar ikväll. Vi har olika mat team som har fixat maten varje dag!

Nu ska jag gå och packa alla mina saker och dansa lite till låtern som nu går på radio "gotta feeling" med black eyedpeas, jäkligt bra låt enligt mig! :)

Här ska flygas min flygplan ser ut som följande - Queenstown- Christchurch - Singapore - London - Stockholm - Sundsvall
Shit de kommer ta sin lilla tid!
ja ja, jag landar Svensk tid 10 20 på Måndag morgon :)

Trevlig helg allihopa!

Snö, snö och storm!

Vilken otur vi har med vädret, helt otroligt! Inatt har de snöat så de var snöstorm på berget idag, vilket slutade med att de inte blev någon träning idag heller...
Usch jag tror jag går under jorden om jag inte får åka skidor snart!!!!

Vi väntade och väntade, jag trodde att vi skulle få åka upp och åka puder iallafall men de var så stor skaderisk att de inte blev nått. Lika bra de, får mitt knä vila sig ännu mera.

De blev återigen lite intervaller och en snabb lunch innan vi drog till Queenstown och gick på bio. Vi såg "the ugly truth" de var en väldigt härlig film, mkt skratt och ett förutspått slut! Precis sånna filmer jag gillar:)

Sen åkte vi och handlade mat, till middag, lunch och frukost! Vi har passat på att baka världens godaste morotskaka idag också, Maria visade receptet! Helt fantastisk! Nu på kvällskvisten har vi suttit framför våran brasa och druckit te och ätit morotskaka. Underbart!

Här är receptet ifrån Leilas kokbok "Piece of cake" Världens godaste morotskaka, den bara måste prövas:
Ni kommer inte bli besvikna!

Kakan:

2. Vispa ägg och strösocker vitt och pösigt

3. Blanda alla torra ingredienser och vänd ner dem i äggsmeten

4. Tillsätt solrosolja och rårivna morötter

5. Fyll smeten i en smord och bröad kakform med löstagbar kant, 24 cm i diameter.

6. Grädda i mitten av ugnen i cirka 55 minuter. Prova med en sticka, den ska inte vara kladdig.

7. Låt kakan svalna

Frostingen är bara blanda ihop! Kör hårt! Hejja hejja!

Framsteg

storm och kasst väder, inget att hurra för helt enkelt. Så de blev inställt idag! Ingen skidåkning för oss...
Vi åkte till gymet och jag körde intervaller och lite rehab ben. De gick otroligt bra faktiskt, känns mycket bättre idag i knäet än förut! trallalaa så går lite på moln nu:)

Inte så roligt att de blev inställt men vi får hoppas att de blir bättre väder imorgon så vi får åka, jag fortsätter att åka friåkning vi får se om de fortfarande känns bra imorgon så ska jag nog prova lite bana.

läste precis ut min bok, har läst ca 200 sidor idag. Lite besviken på att min bok är slut! Blev helt fast i den.

Vi har mindre än en vecka kvar.. känns väldig konstig! Tiden har gått oerhört fort och vi har haft väldigt roligt utan att ha gjort nått speciellt, vi är ett bra gäng!

Lite tråkigt att de inte går att ladda upp några bilder. Jag skyller allt på detta fruktansvärda internet! :)