Regn och Regn

Juvass har bjudit på regn idag. En typiskt juvassdag har de varit.
Men humöret har ändå varit helt okej.. lite småsur har jag varit men inte på vädret, vette tusan vad jag var lite sur på men humöret var inte riktigt på topp i backen. Det gick ganska dåligt ifrån början att åka sen blev de bättre och bättre. När jag skulle sluta var de helt plötsligt ganska bra. Så jag är nöjd med dagen, den innehöll allt!

Vi har tränat fys och haft genomgångar sen har vi ätit massor, det är väl ungefär hur dagen på juvasshytta har sett ut. Jag och kajsa såg en otroligt dålig film, eller den är inte otorligt dålig utan mindre bra. Jag tyckte den var bra när jag såg den första gången men nu efter ett x antal gånger är jag ganska less.

sen har jag varit med på ett reportage i tidningen, de står nog inte ordagrant så som jag sa men den var en fin artikel:)

Juvass

Igår anlände gänget till Juvasshytta. Vi ska vara här i 5 dagar och träna. Första dagen har vi gjort idag, var väldigt kul att stå på snö igen. Alla var väldigt glada och tyckte de var härligt att stå på skidor igen.

VI åkte först lite friåkning och fick in en någolunda känsla, känns lite ringrostigt när man har haft sommarlov i 2 välbehövliga månader. Men när man satt på sig pjäxorna och skidorna så kändes de inte alls nått speciellt de kändes knappt som man hade haft något uppehåll. VI hade helt okej väder idag, molnen kom och gick. De regnade inte utan det var behagligt väder hela dagen. Yr.no har lovat att de ska bli regn imorn så vi får väl hoppas att de ändrar sig. De blir lite mindre roligt när de regnar, de blir väl en extra jacka då. "de finns inge dåligt väder utan bara dåliga kläder" ;)

Annars har ja panik över att jag ska göra en tenta på skolan. Har sagt att jag ska göra den nästa vecka men jag har inte börjat plugga än. De känns fruktansvärt tungt. Blir nog inge plugg för mig iår, jag vill inte känna ångest över skolan utan jag vill ju känna att jag har tid och vill plugga. Nä då satsar jag hellre helhjärtat på min skidåkning som är väldigt roligt just nu. :)

Nu ska vi gå och äta och sen möte.

Skidsäsongen är igång!!

Stockholm, Nice och Monaco

Senaste veckan har spenderas på fyra ställen. Stockholm och bosön kom jag till för att träna, fick en tuff dags träning innan jag drog med mor och far till Nice. På en lite semester, det var trevligt. Sola, bada, kolla på båtar, ätit god mat, åkt båt, besök en dag i monaco, tror jag gick flera mil under den resan.
Var väldigt härligt med lite sol.

Sen åkte vi hem till sundsvall där jag nu är på norrlands hawaii. Hedvig är här på besök över helgen och vi ska gå till Sara ikväll som ska ha en avskedsfest innan hon drar till USA. Carro är också här i Sundsvall så de kommer bli en väldigt trevlig kväll. Ser fram emot den.

Min syrra har också varit här i helgen men Wilmer och Eliott. De har varit jätteroligt.

Nä nu ska jag gå och fika lite!

Jag och Maja :)

JULIA & HEDVIG

Jag ska också berätta och skriva att jag träffade mina underbara vänner julia och hedvig i stockholm för alldeles för länge sedan...! Vi hade 2 otroligt bra dagar där vi hann med mycket. Julia bjöd på en fantastiskt god middag på en resturang som jag inte kommer ihåg vad den hette nu men den ligger i stockholm om ni vill besöka den;)
men här är vi på bild ifrån resturangen:

flamberat!!!

Sen begav vi oss till de fantastiska fiket wayne´s. Där vi smällde i oss de ena efter de andra!
Och pratade med om allt mellan himmel och jord, underbart:)

Tjocka och belåtna blev de nästa anhallt bion, där vi såg en bra film.. hm vad heter den!? haha jobbigt kommer inte ihåg namnet.. måste fundera på den, hjälp mig!?

haha och vi åt äääännu mera!! ;)
och vi blev bara gladare ju mer vi åt!!

Tack för allt! Ni är bäst! :)

Niiiice

Nu har de gått ett tag igen sedan jag skrev blogg… Måste försöka bli lite bättre på det. Under sommaren blir de mycket annat och ingen tanke på att jag ska skriva blogg. Jag kommer bli bättre på de när vintersäsongen drar igång.

Sen sist jag skrev har de hänt ganska mycket. Jag har varit hemma ett tag och sen åkte jag och maja på en roadtrip genom svea rike. Vi hamnade först hos Marie i Örebro där vi stannade en hel dag ☺ sen åkte vi vidare till Åhus. Långt ner i sverige, visste knappt att Sverige var så långt ;)  Hade en otroligt rolig helg som jag sent kommer att glömma ☺

Tillbaka i livet var jag direkt efter resan då jag släppte av maja på bussen och drog vidare till bosön där jag spenderade 3 hårda träningsdagar. Väldigt skönt med mycket träningsverk. Efter träningen så åkte jag, tessan och emelie ner till Munchen för att fixa pjäxor inför kommande säsong. Snabb visit och vi åkte hem redan igår torsdag. Alltså en dag på hotell mövenpick som måste ha världens bästa frukost ☺ Mums! Jag såg också filmen ”the notebook” igår. Så himla bra film, har sett den förut men en bra film kan man aldrig se för mycket utav

Börjar få lite smått panik nu när jag är hemma i Sundsvall och på Alnö. Det är inte alls många dagar kvar till mitt första läger i Juvass. Vart tog sommaren vägen!? Vill ha mer!