Gogglebränna!?

Efter en lång dag på jobbet är jag nu väldigt trött... Dagen har varit bra och tro de eller ej så blev de sol idag med. Nu har gogglebrännan blivit ett faktum. Det ser ungefär ut som om jag är skitig i ansiktet... men jag har hellre gogglebränna än att bli blind. Solen är otroligt stark på glaciären.Vi har åkt Super-G idag och det gick bra vi åkte först lite friåkning sen blev de bana på en gång, snabba puckar. Efter att ha skakat av sig ringrosten så kändes de ganska bra:) fram till 12 åkte vi fart och därefter fikade vi och bytte om till slalomutrustningen. Slalomen började hårt och första åket skulle vi åka race i en kortkäpps bana bara för att känna att vi inte har glömt bort hur man gör.. det var lite roligt har aldrig börjat slalomsäsongen så:) när klockan närmaste 1400 så drog vi ner till hotellet för lunch.

Vid 16 00 åkte vi till Lom och körde fys som idag blev snabbhet/spänst, balans och fotboll. riktigt roligt:)
Efter de var det de vanliga, mat i massor och möte.

Nu på kvällskvisten har jag och kajsa återigen sätt en film, idag blev de en skräckis.. aah otroligt scary! men den var ganska bra!

Börjar bli lite trött det blir långa dagar..
Nu ska jag sova igen!

Gonatt!

Bättre och bättre

En dag till har nu gått på Juvasshytta. Återigen en fin dag med sol, inte klarblå himmel som de andra dagarna men det var en fin dag. Lite blåsigare så det blev några grader kallare, men fortfarande varmt. Skidåkningen blev i form av storslalom både kortkäpp och bana.

Det har varit en trevlig dag med mycket skratt och roliga kommentarer:) Skidåkningen i allmänhet funkar väldigt bra och det är roligt att stå på snö igen. Det är slitsamt och när jag vaknade imorse så hade jag otroligt träningsverk i ryggen. Men det gick bra och jag har en känsla av att det inte kommer bli bättre tills imorgon snarare värre. Det är väl sådana smällar man får ta när det har varit ett så pass långt uppehåll ifrån träning på snö.

Som fys idag besteg vi ett berg. Det tog ca 45 minuter att gå upp för berget och det var en fin stig med mycket hög gräs och flugor. Flugor i Norge är rena rama terroristerna, de ger sig inte. Dem surrar på i örat tills man blir tokig. När vi väl var uppe på toppen så var det en gudomlig utsikt över norska berg, det är bra fint i naturen i Norge. En halvtimme nerför så fick vi 1h 15 min träning.

på kvällskvisten har vi haft möte och videotitt på dagens åkning i backen. Efter de har jag och kajsa sett en ny film, idag blev de " In her shoes" den var inte lika bra som filmen igår, ganska lång och seg. Men filmen jag såg igår rekommenderar jag starkt. Den var rolig och underhållande:) En äkta romantisk komedi!

Nu ska jag sova så jag orkar med en ny dag imorgon!
//Veronica

Definitely Mabey

Nu sitter jag här igen och skriver blogg. Jag vaknade kl 07 30 imorse och vi åkte till backen 08 20 redan då var det klarblå himmel och strålande sol.
Kan de bli nå bättre? Jo om man skulle klaga så är de lite för varmt här för att åka skidor... jag menar 18 grader i backen? är de normalt.. nja! Men jag njuter av varje ögonblick jag får stå på skidorna. Det är skönt att vara skadefri, stark, pigg, glad :) allt blir så mycket lättare.

VI åkte några timmar i backen innan vi tog fika sen tog vi på oss laggen och körde ett tag till innan vi åkte hem vid 13 45. För lunchen serverades kl 14 00 på hotellet. Det går fort fram och redan idag har jag åkt storslalom bana. Det var väldigt kul men dock lite mjukt:) Dagen fys var styrka, ben+bål. Förutom att ha tränat hela dagen så har jag ätit mat, en massa mat = frukost,fika,lunch,fika,middag,fika. Just nu känner jag mig som en stor matkvarn!

Solen är stark och den tar mycket på fjället och det känns att man blir trött efter en lång dag. Imorgon ska vi fortsätta åka storslalom och lite mer bana.

Jag och Kajsa ska nu se på en film "Definitely Mabye" Hoppas den är bra.

Solen steker för tillfället underbart på Juvasshytta.

Soliga hälsningar Veronica

Första dag på snö och 30+

Värmeböja på fjället! Jag tror jag aldrig ha åkt skidor när de är så varmt som det var idag. Det var fruktansvärt varm, men det var ändå lite glassigt! Det var väldigt kul att åka skidor igen, när man väl står på skidorna så känns det som man inte har gjort nått annat:)

Vi har bara åkt friåkning idag och snön var mjuk men det blev bra när vi saltade. Jag hade dock ont i fötterna av mina nya pjäxor.. men det blir väl bättre med tiden!
Efter dagen på fjället var vi ute och sprang en tur, var fortfarande väldigt varmt ute. Det kändes ungefär som om jag sprang på hawaii, inte för att jag ha varit där men jag skulle kunna tänka mig de;)

Nu ska jag packa och gå och sova, det är ju trots allt en dag imorn med!
Här är allt toppen
skidor är ju livet:)

Juvass

Efter en lång dag i bil är jag äntligen framme i Juvass, Norge. Det har varit en tråkig dag, jag har sett bilar,väg,natur och film! Bilfärden blev inte bättre när det var 30 grader varmt ute hela vägen och strålande sol:) En dag som denna skulle man vilja steeka på playan!

Just nu sitter jag på hotellrummet med Kajsa och filosoferar om livet! Har precis packat väskan inför morgondagens skidåkning:) Det ska bli otroligt kul med premiär! I morgon blir det friåkning på storslalomskidorna:)
Enligt väderprognosen så ska det bli jätte bra väder i morgon. Men jag vill gärna har det lite kallare när man åker skidor, det blir så varmt med hela skidutrustningen på!!

Nä nu blir det en film innan sov dax. Träningen börjar kl 9 imorn i backen!

Tack för en fin dag igår tjejer, det måste vi göra om:)

// Veronica Smedh

Härlig dag!

Idag har jag varit ute på havet hela dagen och haft det skönt! Men klarblå himmel åkte vi ut med saras båt och glassade runt norrlands hawaii. En dag som denna är lätt räknade på ett år! så himla härligt!
På kvällen så kom pattis, emilia och maja till mig så hade vi en grillkväll och tjejsnack!
Det var jättetrevligt. En bra dag helt enkelt!.

Har inte tid att skriva så mycket för jag åker iväg tidigt imorgon bitti. Jag ska till juvass för att känna på första snön!:) det ser jag fram emot! Det ska bli härligt att testa nya skidor och träffa på gänget igen!
Nu måste jag sova!

Ta vara på tiden för den går otroligt fort:) snart är sommaren slut!
//Veronica

Road Trip!

I helgen har jag varit i Örebro och hälsat på min syrra Marie och Magnus och lille Wilmer:)
Jag fick sällskap av Maja och det var väldigt skönt så slapp jag åka bil själv.
Det var otroligt kul att hälsa på dem och Wilmer har vuxit mycket sedan sist. Jag trodde jag skulle kunna få ha en vilohelg men det blev det inte. Wilmer som fyller 4år den 22 aug slog upp ögonen 06 30 och han var då pigg. Själv var jag helt död den tiden på morgonen likaså Maja.

Det roligaste på resan var helt klart att åka vattenskidor:) wiie, det var ett år sedan sist men efter att ha skakat av sig rosten så var det oroligt roligt! Jag och Maja åkte också ring, jag tror ringen var gjord för en person men vi hoppade på och båda var livrädda.. men det var hur roligt som helst, vi skrattade konstant!

ett bra sällskap gjorde det till en toppenhelg, med mycket skratt och prat! Det var jättekul att träffa syrran igen och Magnus o såklart Wilmer.:) Hoppas vi ses snart igen!

När söndagen kom så åkte jag och Maja vidare till Stockholm. Maja skulle åka hem till Sundsvall med tåget och jag skulle stanna på Bosön för att träna i två dagar.

På Bosön är det alltid hård träning och nu när jag var där så var det stora stjärnor som Powell och Bolt som sprang inför DN-galan. WOW säger bara jag! Själv skulle jag köra ett springtest på morgonkvisten och kände mig hyffsat underlägsen när världens snabbaste män springer alldeles på sidan om. Jag kände mest för att sjunka under jorden men det är ju trots allt inte sprint jag ska bli bäst i... (tur de)
Men det var roligt att se:)
Jag hade tänkt att skriva att jag var snabbare än killarna men vem skulle tro de!? så jag får väl fortsätta att drömma om det istället...;)

Efter två intensiva dagar tog jag bilen och drog hem till Sundsvall.. Jag tänkte stanna i stockholm för att se DN-galan men jag kände mig trött och ville hem.. det får helt enkelt bli någon annan gång!

♥  ♥  ♥

Våga leva i nuet!
//Virre

Swennpa and Smedh on tour!

För cirka en vecka sedan så drog det av till Österrike över en dag för pjäx fix.
Jag säger bara de, crazy trip!

Först börjar det med att Anna tappar flygbiljetten och alla som känner henne vet då vilken stress hon hamnar i! Själv hade jag svårt att koncentrera mig av mitt skrattanfall och kunde inte riktigt se allvaret i det hela.
Men efter några intensiva minuter så hann jag få fram ett ord om att det funkar nog utan biljett. Anna drog efter andan och tog sig ett snack med insläpparen och efter några minuter så satt båda på planet på väg till Österrike.
Gissa vad Anna hittade i sin väska!? jo biljetten! stressen hade väl tagit över synen!
Väl på flygplatsen på Munchen så blev Anna rädd för alla stora karlar och trodde såklart att alla var våldtäktsmänn. Efter många om och men så satt vi i en taxi påväg till hotellet! Vi gick och la oss klockan 00 30 och klockan ringde 05 30. Sömnen blev inte den bästa, men det värsta var frukosten... friterad brödbit med choklad och juice, kaffe. Vi var inte så sugna på den lyxiga frukosten och åt därför på flygplatsen där vi sedan skulle ta tåget till Salzburg.

Både jag och Anna fattade ingenting av tyska biljett automater, helt otroligt! Inte ett ord Engelska!!!
Väl på tåget hade vi inga biljetter, konduktören kom och Anna fick tårar i ögonen när han berättade att vi skulle få böter för att vi inte hade köpt biljetter innan. Anna fattade ingenting och började tjuta, konduktören tillät oss tillslut att köpa en varsin biljett för ett normalt pris. :) När vi kom till Salzburg kom Klaus och hämta oss och körde oss till fabriken.

Pjäxfixet började.. Det gick väldigt bra och vi var snabbt  färdiga på ca 2 timmar. Anna tyckte att det var de värsta hon har varit med om, hon tyckte det gjorde fruktansvärt ont! Själv höll jag på vika mig av skratt när Anna sprutade pjäxorna! varenda människa borde få se den minen:) Hon är för gullig!
När vi var klar så fick vi skjuts tillbaka till tågstationen i Salzburg. Där vi tog en  "lyxig" lunch... Därefter tog vi tåget tillbaka till Munchen, där vi skulle flyga tillbaka samma dag. Allt gick bra och Anna slocknade fort.. det hade varit en intensiv dag...
När vi väl var på flygplatsen så checkade vi in.. därefter hände det inte så mycket förutom att vi åt glass och väntade på planet som tog oss till köpenhamn. Där skulle vi byta flyg till Stockholm, problemet var bara det att det var 10 minuters ifrån landningen till ombords stigningen på andra planet och det låg på andra sida flygplatsen. Men efter ett intervallpass så hann vi med vårat plan som skulle ta oss till arlanda!

Lättnade var ett faktum när vi landade på arlanda... med två par pjäxor var, gick vi runt och alla glodde på oss som vi var idioter. Jag kan inte klandra dem, det måste ha sätt för roligt ut:) Thomas hämtade oss på Arlanda och vi fick skjuts till Bosön där jag skulle stanna och träna några dagar. Vi kom fram sent på natten och det var en otroligt skönt att sova:)

Det var en stressig resa men dock väldigt rolig! Anna är en glad och rolig prick som gör en på bra humör!

Va glad allt blir så mycket lättare:)

Sommar

♥ Sommar 2008

Jag börjar med första äventyret som tog mig ända till Spanien..
Jag och Maja tog vår årliga resa till en sommarparadis, med massa sol och bad! underbart att få känna sol på kroppen åtminstone en vecka om året:) Vi hade det otroligt bra och det är ett ställe jag ska åka tillbaka till!
Ett fantastiskt bra sällskap med mycket skratt och minnen gör att man längtar tillbaka!
Ja det är nog bara jag och Maja som förstår hur roligt det var!
Veckan gick fort och jag hann knappt blinka så var semestern borta och jag var tillbaka till vardagen!
Men som sagt minnen försvinner aldrig:)

Efter semester började träningen.. han inte vara hemma mer än två dagar innan gatufesten drog igång.. Dock gick jag bara en dag på stadsfirandet. Jag kände att det räckte för mig:) Men det var roligt och jag såg några artister, bäst för kvällen var helt klart The Ark. Strålande framtränande! Roligt var också badet innan hos Sara Hjertman:) Volleybolldrottningen även kallad!

Nu har jag bara skrivit om nöjen och härligheter... men tillbaka till den normala vardagen så tränar jag 2 pass per dag och försöker hitta någon slags form:)
Jag har varit på bosön och tränat, vilket jag tycker är väldigt bra och ger mig otroligt mycket! Jag har alltid tyckt det är roligt att träna och jag skulle inte kunna tänka mig ett liv utan träning... :)

Nu har jag berättat en liten del vad jag gör på sommarhalvåret... men fortsättning följer.
Nästa gång ska jag berätta om Min och Annas snabbvisit till Österrike över en dag. Även fast det var kort och intensivt var det en händelserik resa med mycket skratt!

Se framåt inte bakåt

Varför Blogg!?

Hej och Välkommen till min blogg!

Som är väldigt ny... Det är Patricia Törnros även kallad pattis som har fixat designen på bloggen, men jag tror inte den är riktig klar än.. Ni får vänta och se:)

Varför ska jag skriva blogg!?
Jo jag bestämde mig för att skapa en blogg för att andra ska kunna läsa vart jag befinner mig och vad jag hittar på för äventyr;)

Och jag lovar, det kommer bli spännande! Om den är tråkig så är det ju enkelt, då behöver ni inte läsa bloggen:P

Annars är jag en helt vanlig skidtjej som gillar att ha rolig! Mitt motto, " Man lever bara en gång"
Jag är 19 år och har för tillfället ett bra liv:)
Sommaren är bra härlig med massa barmarksträning och självklart steeek på stranden...

Men som sagt jag är en Alpinist och väntar såklart efter den första snön:)
En ny säsong drar snart igång och förhoppningsvis blir det en väldigt bra vinter utan skador...

Nää, jag ska inte bli så långvarig i mitt första Blogginlägg, men nu har jag gjort bloggpremiären vilket känns skönt.. hehe!