Sektion 4. Skidåkningen

Skidåkningen

Ja det var de här vi kom hit för, nu har ni hört nästan exakt vad som pågick runt omkring.  Vi tränade en dag innan de var dags för race. Friåkningen som de blev dagen innan var väldigt mjuk men det gav mig också mycket för jag fick bättre position. Tävlingen var jag laddad och jag var sugen på att hitta slalomformen. Men allt kommer inte som ett brev på posten och jag vet att jag kan, men inte hittat de just nu.  Det gäller bara att ha tålamod.  Jag kom 26a idag och är väl inte nöjd med de utan jag vill mer… Men nu är vi i Jasna och ska träna storslalom imorgon. Är sugen på att åka fort storslalom nu let´s rock! 

Ja men jag glömde att berätta att skidåkningen visades på Polsk TV och det var som en mini världscup och organisationen hade verkligen fixat så att alla åkare skulle få bästa möjliga uppvaktningen. De ville säker ha några större tävlingar i framtiden men då måste nog hotellstandarden förbättras och framförallt maten. Men vem vet, vi kanske bara hade otur. 

Den här touren blir nog oförglömlig och jag ska fortsätta att berätta hur de går i Jasna och den här gången ett annat land, Slovakien.

Några roliga ord som har kommit fram:

”fy fan va hemskt, hur husen ser ut”

”Man blir ju förgiftad”

”fan va de stinker”

”de här var ju fy fan måste jag säga, hur är de möjligt?” 

”men du då, vad hade du tänkt dig då?”

”känner du doften, åååh”


Kommentarer
Postat av: Anonym

Go Virre go!

Våran friåkningsvecka i Åre kommer bli lyxigare än lyxigast!

Lycka till!

2009-02-18 @ 22:59:16
Postat av: Mamma

Vilket äventyr du varit på.

Lycka till i storslalomen.

2009-02-19 @ 07:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0