Sektion 2. Hotellet

PENSION TERESA

Illamåendet började stiga och hur man ska förklara lukten i rummet blir nu svårt men jag ska göra ett försök. När man börjar känna en frätande lukt mot näsan och när det blir svårt att vara i rummet för att de blir svårt att andas blir lukten rätt tydlig. Svamparna hade grott länge i det här rummet och mögel på toan gjorde att jag gruvade varje gång man blev tvungen att göra ett besök. 

Men mögel var inte de störta bekymret för mig, mitt vidöppna fönster gjorde att jag bodde i ett rum runt nollgraden. Sängarna var ifrån första världskriget och den bruna heltäckningsmattan var mjukare än den bruna dynan som låg och försökte se ut som en säng, men misslyckades totalt. Efter den långa resan la jag mig trött som en stock i den hårda madrassen och sov på exakt likadan position hela natten. Hur detta gick till var pågrund av att täcket var så pass tungt att de gjorde de omöjligt att röra sig och inte tala på kudden…

Jag kan nog med största sannolikhet säga att det var de sunkigaste hotellet jag NÅGONSIN har bott på och när jag tog min första efterlängtade dusch var de svårt att känna sig fräsch igen…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0