Mot Österrike

dags att dra vidare till Semmering. Nu ska jag börja packa väskan för klockan 16 går flyget ifrån Östersund. Ska vara borta 3 dagar, flyger till Wien.

Igår var jag ute och åkte längdskidor i Ullådalen, det var inga spår som var utsatta så jag följde skoterspåren och efter 20 minuter så tog skoterspåren slut och jag hittade då ett annat spår. Jag gissade på att de var två personer som hade åkt där före, de var mjukt och mycket snö, ingen bra längdkänsla direkt. Efter ca 10 minuter efter att ha ramlat och kämpat på i snödrivorna såg jag lite människor ( de som hade gjort längspåret som jag följde ) De hade större problem än jag och de hade kommit till en bäck och började gå upp för berget ( nästan omöjligt att åka ) Så jag sa hej hej, jag följde er... så började jag traska uppför backen, fick hjälpa tanten och farbron lite för de det var så mycket snö så de var svårt för dom att ta sig upp. Jag hjälpte mer än gärna till!
När vi väl var uppe på toppen av berget så tackade dom för hjälpen och frågade vad jag var för något.
- är du en gymnast, du är så hurtig?
ja de var ju såklart den kommentaren jag ville komma till, yes den gjorde min dag!! haha, har aldrig hört förut att jag ser hurtig ut i längdspåret och framförallt ser ut som en gymnast!! plus i kanten för det!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0