30 September

Dagen efter vilodag är man alltid seg och lite trög innan man kommer igång. Idag var ingen undantag!
När jag slog upp ögonen i morse trodde jag att det var mitt i natten, jag drog mig lite innan jag bestämde mig för att kliva upp och utmana dagen. 
Jag stod och trängdes i liftkön, svor åt mig själv och tillslut var jag uppe!
Det tar ett tag innan man ser backens ljus här i saas fee. Man får stå i liftkö i ca 45 min och trängs innan man kommer upp. Då har man åkt två kabiner och ett tåg, Saas Fee ligger högt upp på ca 3500 mh. Svårt att andas med andra ort!

I backen däremot gick det bra, vi åkte storslalom. Jag har en bra känsla och ett bra driv när jag åker, dock har jag mindre bra starter som jag bör jobba på. Imorn är de en till dag Storslalom i samma backe innan vi går över mot nästa dag där vi ska köra i ett brantare hang men fortfarande Storslalom. Spännande!

Hoppas att solen fortfarande är med oss dagarna som är kvar här i Saas Fee, det har varit helt underbart under tiden vi har varit här! 

Nu ska jag dra på möte och höra vad tränarna säger om morgondagen, sen blir de middag:)
Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0