På väg mot USA

I helgen har jag varit i funäsdalen och körde europacup, jag har varit småförkyld hela helgen och inte riktigt kännt mig på hugget. Men på lördag fick jag iallafall till mitt livs bästa resultat i europacup i storslalom. Det var oväntat men framförallt väldigt kul!
Jag har kört europacup några år nu och jag känner mig hemma i miljön och känner mig trygg för att prestera det tror jag ledde till min första pallplats i storslalom. Sen är de alltid kul att träffa alla bekanta ansikten igen:) 
Min familj var även och hejjade fram mig till storslalom pallen vilket var väldigt kul. 
Slalomen på söndagen var kanske inte riktigt vad jag hoppas på men med en 12 plats kan jag inte vara annat än nöjd. Men jag vet att jag har mer att ge så, nu blir de slalomträning för min del framöver!!!!
Riktigt roligt för de andra svenska tjejerna också, Frida som tog en överlägsen seger, hon skulle kunna ha tagit en fikapaus men ändå vunnit.  Anna och Emelie som gör otroligt bra ifrån sig med högre nummer tycker jag vårdar gott iför denna europacup säsong. Anna swenn gör ett kanonbra första åk men missa tyvärr i andra, men hon får ta med sig första åket och de dröjer nog inte länge för en hon får sitt förtjänade resultat. ALLA tjejer har varit GRYMMA i helgen!!!

Nu då?
Jo jag sitter just nu på arlanda och väntar på att vi ska få flyga iväg till frankfurt, men det är snöstorm och oväder här i huvudstaden så flyget är försenat och jag vet inte när vi kommer att komma iväg. Vi skulle landa i Denver idag vid 19 men vi får hoppas att inte planet blir inställt härifrån för då vet vi inte vad vi ska göra. Igår blev de stora förseningar pågrund av ovädret som drog in över sverige.
Men vädret har sin egen lag och det är bara att gilla läget, det finns inte så mycket man kan göra än att hoppas!
Ska bli så otroligt kul att komma till USA, jag ska träffa carro i denver och så hoppas jag att hon kommer till aspen:) Det var länge sedan jag såg den tjejer och det kommer verkligen bli en roligt återträff:)
tyvärr så fick jag höra att inte hedvig kommer till aspen och hejjar fram mig, för hennes kompis som hon skulle åka med bröt benet:( men det kommer fler tåg och vi träffas vid jul:) 

Kör hårt alla och visa vad skåpet ska stå, ingen kommer ihåg en fegis!!
jag hejjar ifrån andra sidan klotet!
Lycka till!

Vi hörs i USA!
Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0