Funäsdalen

När vi anländer funäsdalen och hämtar nycklarna så får jag se på expressen att Obama hade vunnit presidentvalet i USA. Det var då den 6 november och presidentvalet var tydligen den 4 har jag fått lära mig nu. Men iallafall så sa jag de till tessan:
- Tessan visste du att Obama har vunnit?
Tessan stod som förstummat i någon sekund sen frågade hon om jag menade allvar. 
-Ja såklart han har ju vunnit säger jag då.
Men Veronica det var länge sedan han vann och det har varit på nyheterna hela veckan.
-jaså! nä det visste inte jag... 

Ja man kan ju säga att det är pratpunkten på detta läger.
"Obama who is that?"
haha ja men det var ju himla roligt iallafall.. kul att man kan vara lite blåst ibland! Men jag har helt seriöst inte varit ett dugg intresserad av presidentvalet i USA och då har jag inte heller hört om vilken som vann och jag tyckte de inte gjorde någon betydelse för mig vem som vann. 

Annars så är det jätte fint här i funäsdalen. Det är snö i en backe som vi åker i, tränarna har balkat så det är toppen förhållanden för oss här. Men det endå som är lite fel för tillfället är min form, jag åker just nu som en kratta i slalom. Kratta och kratta mindre bra kanske man ska skriva istället. JA men jag tror stenhårt på ordspråket: "efter regn kommer solsken"
Det är bara bita ihop och det är nu en vecka till slalompremiären i Levi. DÅ välkomnar jag min slalomform:)

Nu ska jag gå och analysera min åkning ifrån dagen, få lite tipps och vipps är ja tillbaka på ruta 1! 

Kommentarer
Postat av: sara

Men Du, klart du kommer åka som en gud i LeviPevi! ;)





Vi kan ju höras ikväll? Jag är på arl nu och i ösd ikväll dude !



Tjao/S



2008-11-09 @ 08:31:38
Postat av: Du vet vem..

Angående Obama ligger du i lä.. jag har verkligen noll koll, badboll! ;)

2008-11-10 @ 17:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0