New Zealand

Nu sitter jag här på andra sidan jordklotet och skriver i bloggen. Resan hit var otroligt lång det tog 3 dygn att komma hit, då åkte vi dock över en datumzon så man kan säga att det tog 2, 5 dygn. Jag glodde på ca 7 filmer på vägen hit, jag såg säkert ut som en fyrkant i ögonen när jag lämnade planet. Men vad ska man göra? Film är ju roligt att se på, men inte så jäkla länge… det sprang miljoner myror i bena efter halva vägen och då var det lika långt kvar!!!!!! Det var bara att bita ihop och se några filmer till…

Nu är man här och sakta men säker börjar jag komma in i dygnsrytmen. Det är helt tvärtom här jämfört med hemma i Sverige. När det är kväll här så är de morgon i Sverige…

Vi har åkt skidor i fyra dagar nu och jag kan säga att det är ett otroligt vackert land med många trevliga och härliga människor. Vilken natur, ja det är sagolikt! Nu är det vinter på New Zealand och kan bara föreställa mig hur det ser ut på sommarenJ Backarna är jätte fina och det är vintersnö här. Det är ungefär som de bästa vinterdagarna vi har i Sverige. Det är kallt, mycket snö, vackert, bra skidföre osv. 

Idag har vi vilodag och det är skönt för det är ganska dåligt väder ute... Regn i dalen, då förmodar jag att det snöar på topparna!!

Annars så har jag det otroligt bra, vi bor på ett jättefint lägenhetshotell med varma pooler. 

Jag ska lägga ut lite bilder så ni får se hur jag har det:) 

!

Utsikten ifrån planet!

Cardrona 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Vad det verkar härligt, jättefina bilder.



Mamsen!

2008-08-22 @ 09:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0