Crazy Day

Part one.

 

Idag hade vi vilodag, eller jag vet inte riktigt om jag ska kalla det vilodag. Jag har gjort sjukt mycket och en del saker som jag inte ens trodde jag skulle göra!

 

I alla fall började dagen med att jag vaknade, oväntat!?

 

sen bar det av till receptionen där jag pratade med mamma och pappa på skype, det var kväll hemma och morgon här. Det var trevligt! Tog en macka sen åkte vi till byn för att äta en god frukost på ett café som heter ”Vudu”, riktigt mysigt och trevligt. Efter den trevliga frukosten åkte vi till hotellet där vi mötte upp tränarna. Därefter drog det vidare till en vingård ”Gibbston Valley” där fick vi en guidad tour i en vinkällare. Guiden berätta de om vinerna och allt som var därtill. Vi gick runt och kollade på vingården som självklart inte har säsong just nu, det är ju vinter och vinbuskarna såg som rutna ut. Det är nog mycket finare på sensommaren!

 

Bredvid vingården låg ett osthus, där man tillverkade ostifrån byn. Som jag fattade det som, där fick vi provsmaka ostar av många olika slag. Det var väldigt goda ostar ska jag tala om!

 

Nog om det, efter att ha upplevt allt på vingården så drog det av till världens första bungyjump. Det låg på vägen hem så vi blev tvungna att checka läget. När vi står och kolla på hoppet som är ifrån en bro så säger Oscar att han ska hoppa, inte långt därefter säger Dessan:

 

-      -Virre, kom igen ska inte vi hoppa också?

-      -Nja jag vet inte…

-      -Fan jag ska hoppa, säger Dessan

 

Jag stod och funderade och tänkte mest på att jag skulle vilja hoppa och att jag har funderat på det enda sedan jag visste att vi skulle hit till nya zeeland. Då kom jag på mig själv, klart jag ska hoppa. Det är en upplevelse för livet. 

 

Och på den vägen var det, skramlade ihop lite slantar och sen var jag uppskriven. Det kändes otroligt kul men självklart lite pirrigt.

 

Klockan 12 blev tiden då Jag, Oscar och Dessan skulle hoppa utför världens första bungyjump. Dock inte världens högsta men det blev lite prestige i det hela när det var väldens första!

 

Ja det räcker nog att säga att det var en otroligt häftig upplevelse, att vara tyngdlös i några sekunder och inte ha någon som helst kontroll på sig själv är en svår känsla att beskriva. Jag kan bara säga att jag är nöjd över mitt beslut och jag skulle mer än gärna hoppa igen, fast då högre!!

 

Efter våran spontana hopp så åkte vi till kelly´s på en snabb lunch för att sedan åka till hotellet och byta om och sätta sig i busen vidare till hästridning. Snabba puckar helt enkelt. Väl framme vid hästarna fick vi en behaglig och mysig ridsväng. Naturen med alla berg och dalar är så vackert här. För att kunna se naturen ifrån sin bästa sida var hästridning ett bra val. Vi passerade, hjortar, får, sjöar, berg, slätter osv. Självklart får jag inte glömma hunden som följde med oss hela vägen runt, fast han var knubbig hade han inga problem att hänga med hästarnas tempo. Imponerande!!

 

När hästridningen var över så tackade vi för oss och knäppte såklart många kort. Värt att nämna var också när Dessan ramlade av hästen och fick ont i röven, tur att hon är tuff! Vi fick skjuts tillbaka till hotellet där dusch och film väntade. Men rast och ron varade inte länge fören vi åkte intill Queenstown för middag. En god middag och ett trevligt sällskap avslutade dagen på ett alldeles perfekt sätt.

 

Sammanfattningsvis kan man säga att det var en händelserik dag. Dock vet jag inte om det var så mycket vila, pulsen var i alla fall på topp hela dagen! Nu ska jag gå och sova för i morgon smäller det, säsongens första tävling! SG, det blir en träningstävling med endast 12 startande! Haha det är lite roligt när man tänker på det, jag har aldrig startat en SG eller någon annan tävling överhuvudtaget med endast 12 startande. Då är det värt att nämna att vi är 5 svenska tjejer som står på startlinjen.

 

Jag har nummer 12.

 

Bilder ifrån dagen lägger jag upp imorgon!

 

 


Kommentarer
Postat av: Maja

Vad härligt att du inte bangade bungyn, en stolt Maja sitter i Linköping och följer dig tappert. Hoppas allt är bra, det verkar helt kanon! Här går allt i 100 och jag hinner knappt andas, men har det toppen! Lycka till på säsongens första träning, tänker på dig! Kramar till den bästa

2008-08-27 @ 22:18:13
Postat av: Maja

Tävling skulle det såklart vara.. :P

2008-08-27 @ 22:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0