2009-06-06 Sveriges dag!

NU är jag påväg hem efter några dagar i linköping hos maja. Det har varit väldigt roligt att se hur hon bor och vad hon gör på dagarna. Jag tyckte nyss att jag kom dit och nu sitter jag på tåget och är snart hemma. Jag var där ons-lörd en lite mini weekend. ☺

Jag tog tyvärr inga bilder ifrån majas näste utan de glömde jag totalt bort. Hon bor i en jätte gullig lägenhet lite utanför staden. Träffat många sköna människor också!

Nu sitter jag och filosoferar på tåget och har haft en liten panikartad morgonkvist tycker jag själv.  De hela började med att jag skulle åka buss ifrån maja kl 9 20, se slutade med att jag sprang ifrån majas lägenhet 9 18 och när jag kom till busskuren så kom bussen, där kan man kalla tajming. Värt att nämna är också att busskuren ligger ca 200 m bort. Sen så var jag ganska grym tills jag kom till Stockholm. Jag käkade lite lunch och tyckte att jag var i bra tid till tåget vad där ca 12 15 och tåget skulle gå 12 30. När klockan slog 12 20 vaknade panikkänslan igen när jag kom på att jag inte hade någon biljett. !!!!!!!!

Jag var ju tvungen att skriva ut biljettskiten… hade bara en kod! Jaha om jag inte har någon biljett kommer jag inte att komma med tåget. Så då började löpningen. Jag sprang in till centralen med väska i efterkälke. Hej å hå vad stressad jag var. Men som sagt jag sitter på tåget nu och jag hann precis tillbaka och när jag satt mig på stolen började tåget rulla. Vilken glädje, jag hann!

Nu ska jag nog sluta och filosofera. Nu längtar jag hem för där väntar intressanta saker. Fredrik Nyhlén är hemma på ön och hälsade på, hoppas jag hinner hem innan han åker. Han lämnade bengans dator, den ser jag fram emot att kolla på. Vilket minne att kolla på. Jag längtar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0