Spanien

Spanien touren var härlig, det var bra väder alla dagar utom den sista dagen då det bjöds på regn/hagel och dålig sikt. Det slutade med att tävlingen blev inställd och vi drog hem, 100 mil ifrån spanien till Geneve. Idag flög vi till Stockholm och nu är jag påväg till Örebro för att hälsa på min syrra.

Under Spanien turnén så besökte vi La molina, min favoritbacke. Det är nog bara därför jag gjort mitt bästa resultat i den backen. Men jag tycker den är grymt härlig, dock så blev det inget vidare resultat där iår. Första åket gick bra men andra så halkade jag ner massor. Det är sånt som händer, det är bara att ta nya tag. Det var iallafall väldigt kul att vara där igen. Det var bara en tävling i La Molina så vi bodde bara där en natt innan vi drog vidare till Formigal Spanien. Där finns många fina minnen ifrån JuniorVM som var där för några år sedan. Vi hade en vilodag innan finalerna drog igång, det blev dåligt väder /snöbalandat regn. Så underlaget blev inte den bästa på slalomtävlingen och jag trodde innan att jag inte kunde åka mjukt. Till min stora förvåning låg jag 3a efter första åket i slalomen, helt sjukt det var länge sedan jag låg så bra till i slalom. Otroligt kul jag var supernöjd, dock lyckades jag inte att få till ett lika bra andra åk så jag halkade ner till en slutligen 12plats. Jag är nöjd iallafall jag har visat för mig själv att det finns där. Det är det viktigaste!

Det har varit en snabb och intensiv Europasäsong som vanligt, men den har spenderas med mycket skratt tillsammans med mina fina lagkamrater!!!
Här kommer lite fina bilder ifrån turnén:


La Molina, backen ifrån liften!


Anna som kom 4a i slalomcupen och förmodligen får en startplats i världscupen nästa år, stort grattis! så himla kul!!!!





Formigal bjöd på finväder första dagen!!


Jörgen är påväg upp i liften för att kolla underlaget dagen då storslalomen blev inställd.


Jag och Emelie!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0