Sammanfattning

De har varit hektiska dagar för Veronica Smedh! De har hänt mycket och jag har inte haft tillgång till internet så de har varit svårt att uppdatera bloggen. Men här kommer ett inslag om mitt intressanta liv den senaste veckan. Hoppas ni inte blir besvikna ;)

Klockan ringde 8 den 18 november och de kändes som mitt i natten. Jag tog mina ben sakta men säkert ut ur sängen och gick i sömnen och började laga frukost. Efter lite mat blev jag allt piggare och började packa klart de sista inför dagen resa. Ebba kom och hämtade mig klockan 9 och flyget gick klockan 10. Men de känns ändå som man har gått lite coma hela dagen. Vi snackade och skämtade, nu var de dags för EC premiär och vi båda tycker de ska bli roligt. Träff med hela Jun/EC gänget och flyget väntade till Malmö. VI pratade lite skånska för att komma in i Skåne land.
Vi hämtades med bussar vid Malmö flygplats och körde hela vägen till Hamburg och inomhushallen som ligger i Wittenburg.

De blev lite upp packning och jag skulle spexa lite som vanligt så jag drog igång en dans situation och öppnade en blind dörr fort och där kom en gubbe. De blev jätte pinsamt, jag stod med munnen öppen (sången måste också finnas där när man dansar) och min flashiga moves i full karate. Kan ni gissa att gubben blev chockad!?
Dagen efter blev de sovmorgon och träning i race hanget, alla tjejer var laddade. Tränarna var glada och underlaget var hårdare än hårdast. Is alltså!! De skulle bli samma underlag för alla tjejer. De blev fys iform av Snabbhet och lite roliga nya övningar, Skidfix för att få upp de bästa kanterna inför morgondagens race. Det blev mycket funderingar om de skulle räcka eller inte, men med lite hjälp av Janne och Otto blev de tillslut perfekt! Numret blev 19 inför racet. Jag trodde absolut inte jag skulle få så bra nummer. Men de hade inte spelat så stor roll detta race eftersom underlaget skulle se samma ut för alla som var med.

Tävlingensdagen kom och alla tjejer var laddade och ingen tyckte de kändes som tävling. De blev lite hets starter med Anna Swenn så vi gick igång armarna sen blev de många friåk och så självklart besiktning. Första åket gick inte alls som jag planerade, jag tappade staven en sväng och kom som aldrig in i banan. De resulterade till den 44 plats första åket. Inomhustävlingen skulle vara 3 åk, 2 första åken skulle vara fis tävling och de 3 åket skulle vara EC. Endast de 30 bästa fick åka 3 åk. Andra åket blev mycket bättre, jag tror jag hade 13 tid de åket så de blev en stor förbättring för mitt första. Jag hamnade på en 25 till slut och fick starta 6 i tredje åket. De var en väldigt enkel banan som jag inte riktigt tog vara på så de blev ett ok åk och jag hamnade på en 23 plats totalt tror jag de var. Jag var nöjd med dagen de känns som tekniken sitter bättre och bättre nu är de bara farten som fattas. ☺

Vi packade ihop alla våra saker och åkte hem till Sverige där vi stannade i Malmö och sov en natt och dagen efter vidare till Östersund. Där helgen spenderades med Anna Holmlund! Väldigt trevligt!

Nu är de Funäsdalen som gäller, de är träning hela veckan och till helgen är de EC här! De kommer att bli väldigt spännande!!

Kommentarer
Postat av: Elaine

Rösta på Bamse.

http://kattensdag.se/2009/bamse-10/

2009-11-23 @ 19:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0