Längd och Kälke i Ramsau

I natt hade jag ganska svårt att sova vet inte varför men de brukar bli så ibland. Jag har en så länge haft en toppen dag, om ni vill veta vad jag har gjort så kommer en snabb resumé här:
Vi började träningen i Schladming vid 9 tiden och körde i en ganska lång och flack backe, vi försöker efterlikna Cortina som ska vara väldiiiigt lång och flack. Jag har fått ganska bra svar ifrån mitt skidtest vanliga/dubbeldäck och nu helt plötsligt går inte mina vanliga skidor ett dugg fort. Jag har tyckt dom har varit bra hela säsongen och jag har inte haft några problem alls. Ja men nu kommer jag sluta fundera, nu blir de dubbeldäckarna! Det är lite tyngre och längre och behöver mer kraft att köra på men när man väl gå på skidorna så känns de som ett spätt.

Efter Storslalom träningen åkte vi till hotellet som för övrigt är väldigt fint och åt en god lunch. Vilade lite efter maten och vid 15 tiden stack Jag, Tessan, Jörgen och Lojze ut på en längd tur här i Ramsau. Det var väldigt härligt och jag kände att jag dammade av lungorna och hela kroppen blev som ny, kanske lite tröttare än innan men det var helt klart värt det:)
Det blev en längd tur på 1 timme och 15 minuter och vi hyrde utrustning på en skidbutik här i Ramsau. Jag fick ett skidmärke som jag aldrig har hört talas om innan och kommer inte ihåg de nu heller...men dem var bra!

Nu har jag precis tagit mig en dusch och fick tillbaka värmen i kroppen efter en lång och intensiv dag. Men den är inte slut än...
Först blir de middag här på hotellet sen ska vi dra ut och åka kälke i en rodelbana som jag har fatta de som. Låter spännande! Vi ska ta med oss hjälmar så det kanske går fort. Det får jag ta reda på!
I morgon ska vi åka till Cortina efter ett förmiddagspass i backen här. På Söndag blir de storslalom tävling!!
Så om jag har internet i Cortina kommer jag självklart att blogga:)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken härlig dag du haft!



Gick det bra i rodelbanan?

2009-01-23 @ 20:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0