Andorra, Soldeu

Vi fortsatte med en lång resa hit till Andorra. Vi kom fram igår och idag har vi åkt skidor i backen. Det har varit gudomligt väder och underbart att åka skidor. Vi har tränat storslalom sen åkte vi hangåkning och så passade vi på att åka lite friåkning också. Det är fint här i Andorra, det är tydligen mycket svenskar som åker hit på skidsemester. Förstår varför, det är ganska lyxigt ställe med många fina hotell. Skatteparadis och får mycket för pengarna. Bra skidåkning, mycket sol och trevliga människor. Här är ett ställe jag kan rekommendera! =)

Imorgon är det race, jag har nummer 14. Det är en spikrak bana första åket. Vi har utsikt över tävlingsbacken ifrån hotellrummet. Så imorgon gäller det att gå rakt och bara mata. Det är mitt mål för mogondagen.
Sen så måste jag berätta en rolig sak, på slalomen här i Andorra är jag i första startgrupp. Det var längesedan jag var i första startgrupp i slalom. Fantastiskt roligt!!

Jag har stora förhoppningar om morgondagen, jag håller tummarna för bra väder och en rolig dag.
Jag, Nattis, Emelie och Anna är laddade.


Backen ifrån fönstret. fint va?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0