Turkiet, Erzurum, Universiad

Vilket äventyr. Vart ska jag börja? Det har inte blivit så mycket blogg på senaste tiden, men det har varit fullt upp i Turkiet. Det har varit så mycket nya upplevelser så jag vet inte vart jag ska börja skriva.  Det blir en sammanfattning så ni får en lite bild av vad som har hänt i turkiet.

När vi kom till Erzurum så möts vi upp av voluntärer som hjälper oss till bussarna som ska gå till ”Athlets village” Erzurum har som mål att någongång få nåt större event så dom har slog på stort. När vi kom till byn som är som en ”OS by” Möts vi av vår handledare och några i den svenska truppen. Allt bagage gick genom säkerhetskontrollen för att man överhuvudtagen ska kunna komma in i byn. När man lämnar byn varje dag när man ska till backen så är det samma procedur igen. Vilket gjorde att dagarna blev otroligt långa. Det var så mycket människor och husen inne i byn var en hel by, det fanns, många stora radhus, ett litet shoppingcenter, en stor matsal, gym, gympahall sen var det mycket mer. Allt var så välplanerat men också var det mycket fuskbyggen. Dagarna i backen var långa, vi åkte upp 7 30 varje dag och väl däruppe var det dåligt väder med storm. Helt seröst har jag aldrig åkt fart när det har varit så blåsigt och så mycket nysnö. Väl där gjorde voluntärerna allt för att få till en bra tävling, men vad säger man när det finns 1 föråkare som inte ens har hjälm? Gula flaggor saknas och nätet var inte uppsatta. Det var mycket som gjorde att man varje dag sköt man upp starten  vilket gjorde dagarna otrolig långa. DÅ vi hade en busstur på 40 minuter varje dag och där man skulle vänta på bussen innan den blev full. Det tog sin tid vill jag lova.


utstikten ifrån vårt rum!! inte varje dag man ser den härliga utsikten.


Sara o Carro, grym vecka vi hade. hoppas ni får rolig den sista veckan. I bakgrunden ser ni huset vi bodde i "k10"


Vi blev bjudna på turkisk godis. Sött men gott!

När vi va på besök inne i stan så fick carro måla en tavla. Det var som i ett museum och det var mycket folk som samlades för att kolla på carros konstverk, resultatet blev såhär:


Erzurum var inte ett ställe där det har varit mycket turister så vi fick ganska mycket blickar när vi var på stan och alla turkar ville ta bilder på oss svenskar. "picture" "picture"


jag och sara var på hockeymatch(can-korea) skit kul, träffade lite australienare som vi blev polare med.


Det var massa olika sporter i Turkiet och det var verkligen kul att träffa alla, det var en upplevelse som jag inte kommer att glömma i första hand. Det var helt fantastiskt rolig! tack mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Malin Östergren

Vad intressant din blogg verkar! kommer med all säkerhet att läsa på din blogg igen! (: Hoppas du har en kul vardag :p

2011-02-24 @ 01:24:48
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0