en riktigt juldag

de hela började med att vi fick ett besked om att de blev uppskjutet, inga liftar gick borta i St.Moritz.. Vinden var för stark och kylan var ett faktum. En avresetid runt 8 blev istället 10 30 där planerat bana blev friåkning. De var frivilligt om vi skulle åka till backen eller inte, friåkning är härligt så vi åkte iväg till backen med målet att köra några fina åk.
När vi kom fram så hade jag tagit på mig så mycket kläder så jag hade de otroligt svårt att ta mig framåt, jag såg nog mer ut som en köttbulle än en människa.
Vi åkte runt i systemet (eller de backar som var öppna) Kände hur de blev kallare och kallare om tårna och vid 13 30 tiden började vi vara klara med vår backåkning och skyndade oss ner och slängde av oss de stenfrusna pjäxorna...
Hem med bilen och direkt till lunchen som blev relativt sen, runt 14 30 tiden så lunchen smakade mycket bra skulle jag vilja säga. Den blev de lite chill tid och på med kläder för då var de hockey på schemat. Landskamp mellan norge och sverige, jag tror sverige vann med 1 mål. Jag kände mig ganska grym i dagens match med 3 mål! inte illa pinkat!
Sen blev de tårta till middagen och julklappsutdelning på kvällen, vi har börjat med en ny tradition att vi drar ett namn och köper en julklapp på ikväll har vi haft rim och julklappsutdelning. Skitkul faktiskt!
En mini juldag måste jag säga att de blev, med friåkning, julklappar, hockey och tårta!! Mumma!!

De blev lite snabbresumé av dagen, men nu blir de att packa väskan och gå och sova! Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0