Första dagen på snö!

nu är första dagen i backen avklarad, oj oj oj vilken dag de blev.
De började med att väckarklockan ringde 06 30 och jag o sara vaknade hyffsat pigg. Frukost sen den långa vandringen till liften. Jao efter som de är så hög höjd här uppe så är de jobbigare att gå än hemma speciellt när man har all utrustning, men framförallt blev de varmt!!! Vi bor på ett annat hotell nu, första gången för mig faktiskt, de ligger ju så långt ifrån liften som möjligt! lite extra motion är ju alltid bra!
först och främst klarade vi av den obligatoriska köööööön som är flera km känns de som! o 2 kabiner och ett tåg senare var vi uppe på glaciären, de var strålande sol och hårt underlag! fantastiskt!!!!

De har varit en grym första dag där vi har för de mesta åkt massa friåkning med övningar. Sen har jag ju bytt märke också, jag ska köra på HEAD nästa år så de var extra spännande för de var första dagen jag kände på den slalom modellen, jag tror de kommer passa mig alldeles utmärkt!! :)

De blev en lång dag på berget där många åk gjordes. Sen blev de lunch och fysträning iform av 50 min jogg i bergsmassiven här i saas fee + bål. Nu har vi precis duschat och väntar på möte och maaat!!



Eklund smaskar i sig lite fika mellan åken!



Swenne är överlycklig att vara på snö!


Sara är alltid redo för nya äventyr!


Frida övar tydligen posen inför bilden som jag trodde skulle bli en fin bild, men icke...


japp de här blev resultatet! men jag gillar dig ändå fripp!


Tessan pratar med otto "tuppen " ottosson!


Tack för idag, de har varit en grym dag på fjället!!! jag gillart!!

Kommentarer
Postat av: Sussie

Härliga bilder,lycka till på träningen och hoppas att skidorna är bra.

2010-08-29 @ 20:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0