Snö, snö och storm!

Vilken otur vi har med vädret, helt otroligt! Inatt har de snöat så de var snöstorm på berget idag, vilket slutade med att de inte blev någon träning idag heller...
Usch jag tror jag går under jorden om jag inte får åka skidor snart!!!!

Vi väntade och väntade, jag trodde att vi skulle få åka upp och åka puder iallafall men de var så stor skaderisk att de inte blev nått. Lika bra de, får mitt knä vila sig ännu mera.

De blev återigen lite intervaller och en snabb lunch innan vi drog till Queenstown och gick på bio. Vi såg "the ugly truth" de var en väldigt härlig film, mkt skratt och ett förutspått slut! Precis sånna filmer jag gillar:)

Sen åkte vi och handlade mat, till middag, lunch och frukost! Vi har passat på att baka världens godaste morotskaka idag också, Maria visade receptet! Helt fantastisk! Nu på kvällskvisten har vi suttit framför våran brasa och druckit te och ätit morotskaka. Underbart!

Här är receptet ifrån Leilas kokbok "Piece of cake" Världens godaste morotskaka, den bara måste prövas:
Ni kommer inte bli besvikna!

Kakan:

3 ägg

3 dl strösocker

3 dl vetemjöl

1 tsk vaniljsocker

3 tsk bakpulver

1 1/2 tsk malen kanel

1 tsk malen kardemumma

1 nypa salt

1 1/2 dl solrosolja

4 1/2 dl rårivna morötter

Frosting:

60 g mjukt smör

4 dl florsocker

1 tsk vaniljsocker

Skal av 1 lime

100 g philadelphiaost

Hur gör man?

1. Sätt ugnen på 150 grader

2. Vispa ägg och strösocker vitt och pösigt

3. Blanda alla torra ingredienser och vänd ner dem i äggsmeten

4. Tillsätt solrosolja och rårivna morötter

5. Fyll smeten i en smord och bröad kakform med löstagbar kant, 24 cm i diameter.

6. Grädda i mitten av ugnen i cirka 55 minuter. Prova med en sticka, den ska inte vara kladdig.

7. Låt kakan svalna

Frostingen är bara blanda ihop! Kör hårt! Hejja hejja!


Kommentarer
Postat av: Dessan

Du är för härlig du :)

2009-09-03 @ 22:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0