Sammanfattning av min vecka

Här kommer min sammanfattning av min internet fria vecka:)

Efter jag var i Ramsau och tränade begav vi oss till Cortina i italien. Cortina var ett överklass ställe men typiskt italienskt, väldigt fina backar i Dolomiterna. Backarna såg ut som en skatt, men strålande blå himmel och sol hade jag inte alls mycket att klaga på. Helt underbart! Jag fick bara vara i Cortina i knapp en dag, jag kom på kvällen före storslalom racet och åkte efter racet var klart. Vi bodde på ett fyrstjärningt hotell och i Italien är de typsikt att alla har filt täcken, jag avskyr filttäcken och tycker inte alls det är speciellt mysigt. Men pastan i Italien är gudomligt god, jag förstår inte de får till de så perfekt! Ja all pasta borde smaka så som i Italien:) Det är inte konstigt att Italien är känd för sin pasta.
Racet då, Jo jag hade ett bra startnummer med nr 27. Vilket inte hjälpte mig så mycket, jag åkte halvkasst hela vägen och det resulterade till att jag slutade 31:a. Alltså seriöst 31:a??????? 6 hundradelar ifrån att åka två åk. Snacka om att man går igenom sitt åk gång på gång och kommer på så himla mycket saker jag har kunnat gjort bättre. 
Men när man väl ha gjort de finns de inget att ta tillbaka och jag får vara nöjd med att jag åkte halvkasst och ändå var 31:a. Men som sagt nära skjuter ingen hare.....

Efter ett snabb besök i Italien drog vi vidare till Tyskland där vi bodde på ett hotell som inte alls hade några stjärnor. Ett litet brunt hotell och då menar jag verkligt BRUNT. ALLT var brunt!!! Det gick ändå bra och folket som jobbade där var helskumma men de tyckte säkert likadant om oss. Vi tränade på ett ställe som heter hinterreit, väldigt bra ställe att träna på. Efter de var de Europacup i Bischofswiesen där jag var och tävlade för två år sedan också. 
Dock inga framstående resultat på den resan när jag typ kom sist, vet inte vad jag gjorde men jag var verkligen inte snabb! Samma sak återkom i år. Jag är inte så nöjd med min Europacup resa till Bischan! Så som de känns just nu kommer jag aldrig att besöka de stället igen! 
Efter två dagars tävlande åkte vi vidare till Garmisch där hotellet blev hundra gånger bättre. Näst intill perfekt, mycket bra mat serverades och fina rum. Vi åkte hangåkning en dag före vi hade tävling där vi testade på backen som jag för övrigt har vunnit en Fis tävling för några år sedan. 
Tävlingsdagen hade jag mitt bästa nummer i slalomsammanhang med nr 35. Jag började väldigt bra och kände mig laddad, kom lite i orytm i mitten och på slutet fastnade jag på något konstigt vis och missade målet. Kommer inte riktigt ihåg vad som hände det vet ni nog bättre ni som såg mig åka. 
Ändå fast min åkning kanske inte såg allt för bra ut så känner jag ändå att det är på väg tillbaka lite i slalom, vilket känns väldigt skönt och kul. 

Efter tävlingen åkte jag hem till Sverige och här sitter jag idag. Jag kan inte beskriva med ord hur skönt de ska bli att sova i min säng och ha sovmorgon imorgon. Jag har haft en tuff vecka med 4 tävlingar på 6 dagar på helt olika ställen. Jag har förtjänat en vilodag imorgon!! 
Och framförallt ser jag fram emot att det är Februari imorgon, Januari har verkligen inte varit min månad. Nu känner jag att dock att de vänder ♥

Kommentarer
Postat av: S

Var de du som anonymt kommentera min blogg igår?=) hehe!



Februari kunde inte börjat bättre=) riktigt mys kväll, tråkigt att mina ögon somnat



syns imorn! sariz

2009-02-01 @ 21:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0