Festligt Nyår i Salzan

Buller och brak här kan man snacka om drag på gatorna. Salzburg må vara en fin stad med många fina gator men gårdagen med nyår i Salzburg, oh shit!
Hur mycket folk som helst och raketer flög hit och dit, gatorna var helt fyllda med människor som var ute för att fira in de nya året. Vi åt först en trevlig middag på en resturang inne i stadskärnan sen drog vi ut till ån som går igenom Salzburg där ALLA i den här stan verkar samlas vid 12 slaget. 

Ja men vad tror ni inte händer mig då!? Jo men jag känner en hård smäll rakt på sidan av huvudet, jag trodde först de var en sten eller nått men de visade sig att det var en raktet som flög rakt in i mitt huvud.. Hur är detta möjligt!? Jag ser hur Frida står och skrattar i bakgrunden och får fram ett " men hur gick de?" och sen ser jag Robert ( Tessans kille ) säga, vi drar härifrån de här är farligt!!! 
Jag ja kved av smärta i en minut sen gick det som tur över, men vilken grej!! Det är inte ofta man får en raktet i huvudet och tur att det gick så bra. 

Ja vi fortsatte och letade ett ställe som vi skulle gå och dansa på, men här i salzburg verkade det vara som en stor stadsfestival där själva festen var ute på gatorna. Det var som stora tält uppsatta och musik spelades på scener. Ja det var som en stor stadsfest helt enkelt. Detta gjorde att vi tyckte de mest blev kallt och tog vårt pick pack och drog hem tidigt. Hur som helst hade jag ett trevligt nyår med många fina människor runt omkring:)

Nu är det 2009 och i morgon är det första dagen på resten av mitt liv:)
Då bär de av till Zagreb men först lite träning i Ramsau!
Hoppas alla hade en trevlig kväll. Jag lägger nog ut lite bilder senare om jag kommer på ett hotell med snabbt internet, annars är de så segt. 



Kommentarer
Postat av: Eriiiika

Du fick en raket i huvudet?! :O Herrejösses... Tur att det gick bra :)

2009-01-03 @ 10:49:26
Postat av: Fridan

Jag frågade faktiskt först hur det gick med dig sen när jag såg att det va ok med dig höll jag nog på att skrattade ihjäl mig. Det är ju bara du Virran som kan få en raket i huvudet, kanske va helt sjukt kul:) Du är en stjärna!!

2009-01-03 @ 14:43:12
Postat av: Fridan

Jag frågade faktiskt först hur det gick med dig sen när jag såg att det va ok med dig höll jag nog på att skrattade ihjäl mig. Det är ju bara du Virran som kan få en raket i huvudet, kanske va helt sjukt kul:) Du är en stjärna!!

2009-01-03 @ 14:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0