13 dagsafton

Vid middagen igår kom några som jag trodde var utklädda till halloween, men när jag sa de så blev dem hysteriska och sa nått på Italienska, NO NO Noooooo Hallooweeen....  
Så jag har fortfarande inte någon aning om vad de var för filurer som kom och hälsade på oss och gav oss godis. Såg precis ut som halloween gubbar men lite sent tycker jag!? eller ska man säga tidigt?

I dag har vi provat på en av backarna här i Tarvisio, vi har åkt storslalom nu på morgonen 8 åk och nu ska vi äta lite lunch innan jag och Maria sticker ut och kör lite slalom. Frida och Tessan körde på slalomen direkt efter storslalomen:)
Jag testade nya Storslalom skidor idag, de såkallade dubbeldäcks skidorna. Ja dem är ju inte speciellt nya i skidvärlden och tjejerna som gut, kirchgrassel, zettel, fischbacher har ju åkt på skidorna i säkert 8 månader nu. Själv kommer man lite i efterhand och är inte lika prioriterad som de stjärnorna. JA de gör inte så speciellt mycket eftersom mina andra skidor har gått som spjut också.... tills idag! 
De nya skidorna gick snabbt . eller de kändes så iallafall. Jag vågade inte riktigt gå på skidorna men när jag väl gick på så gick de på räls. Kanske kan gå fort med dem ändå, dubbeldäckarna har varit snabbast hela dagen jämfört med mina gamla skidor. 
Ja det var både roligt och intressant att åka på dem idag:)

Vi åkte tillsammans med Italienskorna och en fransyska och en slovenska, 
Det var roligt att åka med lite andra nationaliteter och se hur man ligger till.

Hoppas de går bra på tävlingen idag i Lenzerheide där tjejerna kör Europacup:) HEJA HEJA!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0