Clownen Veronica

Ja då har jag överlevt presskonferensen igår och lyckades komma ganska skapligt undan och "bara" bli kallad clown. Men det är väl sådan person jag är. Försöker liva upp stämningen och får de till den lite mer positiva. 
Det finns bra härliga reportrar också med glimten i ögat. :)

Idag då? jo men vädret är inte på våran sida utan jag vaknade upp och gick till frukosten helt ovetande om vad som skulle hända. Jag trodde redan åkarna var uppe i backen föra att förbereda sig på lag tävlingen som skulle ha gått idag. När jag kom ner till frukosten sa Anja att det var inställt och hon inte skulle träna, för de var först sagt att jag skulle träna med henne för att alla andra skulle åka team tävlingen. 
Sen sa Jörgen att alla skulle träna storslalom och de var först då jag fattade att de var inställt. Tydligen hade de sprängt laviner hela morgonen utan att jag lyckades höra ett endaste knyst då börjar man undra hur djupt jag sover? Men bra härligt ändå att inte vakna:)
Efter många om och men om vi skulle åka till backen eller inte.  Det var vind nästan som storm och mycket snö hade kommit under natten så fick vi tillslut ett besked om att åka upp till backen. Så men några friåk och en lååång väntan var de tillslut dax att köra lite storslalom som gick bättre och bättre att åka utan någon sikt överhuvudtaget. Men man kan inte få allt här i världen! 

Träningspasset blev klart hyfsat snabbt efter sin starttid och lunchen blev gudomligt god men väldigt snabb och bara 15 minuter efter lunchens slut stod jag redo för fysträningen. Maten satt mitt uppe i halsen men jag var lika glad för de och satt mig mot språng till gympahallen. Där körde vi snabbhet/hopp/spänst lite allt möjligt och avslutade med fotboll. Sen gick jag hem och kollade lite vad tidningarna hade skrivit och ST hade gjort ett bra reportage likaså hade några bloggare skrivit om mig också...

En fika med mina föräldrar har jag också hunnit med och det blev en chokladbomb och en cappe. 
Nu ska jag gå på publicdraw för att kolla när Maria tar de bästa numret inför morgondagens storslalom:)
Om ni vill läsa mer om mig och mina bravader kan ni läsa här:

Mats Dahlberg´s VM blogg:
http://www.sr.se/cgi-bin/Radiosporten/nyhetssidor/amnessida.asp?programID=3277&Nyheter=1&grupp=6620&artikel=2626914

Johanna Reimers hade skrivit en rad om Clownen Virre:
http://blogg.expressen.se/vinterbloggen/

Och så självklart ST "Äntligen Veronicas tur":
http://st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=799992&nav_section=2&nav_order=6&nav_part=3

 



Kommentarer
Postat av: sariz

men du är ju bra bäst du!



Kör hårt imorn!!!!! Jag laddar framför Tv:n!

2009-02-11 @ 23:06:05
Postat av: Anonym

http://aldrigstilla.blogspot.com/

2009-02-12 @ 09:42:48
Postat av: Anonym

du är omskriven även i bloggen ovan :)

2009-02-12 @ 09:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0