Vardagen är tuff

Nu har jag vart i östersund snart 4 dagar och det har gått i ett sedan jag kom hit, allt har varit nytt och det känns som det är saker som händer hela tiden. Jag har börjat läsa på mittuniversitetet här i Östersund och jag läser psykologi just nu. Det är väldigt intressant faktis, det är idrottpsykologi och handlar mycket om hur man tänker och hur man ska tänka för att kunna prestera som bäst när det gäller. Mycket intressant, dock finns det minus såsom iallt det är sällan något som är perfekt. Nu pratar jag om ena läraren kärran kallar jag hon, kerstin heter hon. En stilig dam som bara pratar om massa ointressanta gubbar som bildade psykologin, jag menar vad är vitsen? jag kommer aldrig att använda dem i de riktiga livet. Nä inte riktigt min stil, men då kommer jag till den positiva sidan där ena läraren i kusen, lina heter hon, pratar helt tvärt om, intressant, givande, och framförallt kan jag använda det i min egen utveckling! TOPPEN!

Ja två dagar med föreläsning som startar 8 15 till 15 00. Det är absolut inte som gymnasiet där vi i järpen aldrig gick hela tiden ut på lektionen.
Nä, men här så var det en minut kvar av dagen så började alla packa ihop sina saker då kerran fick stopp på hela klassen och sa att det var 1 minut kvar av föreläsningen (alltså 14 59) och vi var tvunga att sitta kvar för hon hade en sak till att berätta. Då när hon sa det var redan hela min hjärna fullproppad med psykologi och hälften hade redan runnit ut innan jag lämnade klassrummet. Jag är inte en person som kan sitta still en hel dag och samtidigt lära mig massa nya saker, det är då självklart att jag behåller det jag tycker är intressant och det blir atomatiskt att jag tänker på något annat när det blir ointressanta saker.

Ifrån skolan till min lägenhet, den är toppen. Jag trivs som fisken i vattnet. Den är större och rymligare än den jag hade i järpen. Jag har börjat träna på jocks här som ligger ca 50 m ifrån mitt hus, det är toppen! Jag kom hem för en timme sedan då jag hade kört ett spinningpass. Andra gången jag kör de i mitt liv och båda gångerna är här i östersund. Det är som intervaller, väldigt jobbigt det blir som man gör det till helt enkelt!

Nu har jag precis käkat klart min middag och ska ta mig en dusch innan jag cyklar upp till slingan för en spelkväll!
Ser fram emot det. Det kommer bli askalas:)

Kommentarer
Postat av: Carro

Låter som en bekant vardag det där :-) Nästa gång du e på föreläsning med "Kerran", räkna hur många gånger hon säger "va"...Du kommer få spader, ja lovar!

2008-09-11 @ 23:55:29
Postat av: Anonym

haha!!! hon säger va i slutet på varje mening, inget skämt heller!:O

2008-09-12 @ 12:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0