Solen skiner i alperna

När jag vaknade i morse så sken solen rakt in genom hotellfönstret, det var en varm och skön känsla som gick genom kroppen. Klarblå himmel och bergstoppar som är täckt med snö, det är nu jag förstår vilken tur jag verkligen har som får hålla på med denna underbara sport. Glädjen i skidåkningen kommer ifrån skiddagar som ser ut sådär, strålande sol och balkat underlag. Jag kan inte säga att det kan bli så mycket bättre. Beröm efter beröm sitter jag nu och genomgår i mitt huvud efter dagen som har varit. 

Det hela började med att vi fick en sovmorgon, vi skulle inte åka upp med tåget kl 10 00 för vi skulle köra eftermiddagspasset. Efter att ha ätit en lång god frukost så begav vi oss upp i backen och kl 10 30 var skidorna på. Slalom stod på programmet och eftersom det inte har gått så bra den senaste tiden i just slalom kom det som ett paket på posten när det idag släppte och det gick verkligen bra! En helt annan känsla och jag är väldigt nöjd med vad jag har presterat idag. Hoppas jag kan bibehålla min känsla inför i morgon där vi ska åka både slalom och storslalom. 

Vi åt en sen lunch stax efter 14 och kl 16 00 hade vi fys med Roli som är här!
Sen ser dagarna densamma ut, vi äter och tränar och sover! Mer graciöst är det inte, men vad gör de när jag håller på med det jag håller närmast om hjärtat. :)

Om två dagar fyller Veronica 20 år, jag blir gammal, jag har nu levt mitt liv som tonåring och blir nu en "vuxen" tjej!?
Hehe nä, just nu känns det som att jag aldrig kommer bli vuxen! Livet är kort, det gäller att ta vara på godbitarna;) 


Sist men inte minst ska jag visa en bild ifrån min underbara systerson Elliot! 
Hur söt som helst!



Kommentarer
Postat av: Tommy o Siv i Falun

Hej,



Kul att läsa dina inlägg så man får veta vad som händer.

2008-10-07 @ 15:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0