Swennpa and Smedh on tour!

För cirka en vecka sedan så drog det av till Österrike över en dag för pjäx fix. 
Jag säger bara de, crazy trip!

Först börjar det med att Anna tappar flygbiljetten och alla som känner henne vet då vilken stress hon hamnar i! Själv hade jag svårt att koncentrera mig av mitt skrattanfall och kunde inte riktigt se allvaret i det hela. 
Men efter några intensiva minuter så hann jag få fram ett ord om att det funkar nog utan biljett. Anna drog efter andan och tog sig ett snack med insläpparen och efter några minuter så satt båda på planet på väg till Österrike. 
Gissa vad Anna hittade i sin väska!? jo biljetten! stressen hade väl tagit över synen! 
Väl på flygplatsen på Munchen så blev Anna rädd för alla stora karlar och trodde såklart att alla var våldtäktsmänn. Efter många om och men så satt vi i en taxi påväg till hotellet! Vi gick och la oss klockan 00 30 och klockan ringde 05 30. Sömnen blev inte den bästa, men det värsta var frukosten... friterad brödbit med choklad och juice, kaffe. Vi var inte så sugna på den lyxiga frukosten och åt därför på flygplatsen där vi sedan skulle ta tåget till Salzburg. 

Både jag och Anna fattade ingenting av tyska biljett automater, helt otroligt! Inte ett ord Engelska!!!
Väl på tåget hade vi inga biljetter, konduktören kom och Anna fick tårar i ögonen när han berättade att vi skulle få böter för att vi inte hade köpt biljetter innan. Anna fattade ingenting och började tjuta, konduktören tillät oss tillslut att köpa en varsin biljett för ett normalt pris. :) När vi kom till Salzburg kom Klaus och hämta oss och körde oss till fabriken. 

Pjäxfixet började.. Det gick väldigt bra och vi var snabbt  färdiga på ca 2 timmar. Anna tyckte att det var de värsta hon har varit med om, hon tyckte det gjorde fruktansvärt ont! Själv höll jag på vika mig av skratt när Anna sprutade pjäxorna! varenda människa borde få se den minen:) Hon är för gullig! 
När vi var klar så fick vi skjuts tillbaka till tågstationen i Salzburg. Där vi tog en  "lyxig" lunch... Därefter tog vi tåget tillbaka till Munchen, där vi skulle flyga tillbaka samma dag. Allt gick bra och Anna slocknade fort.. det hade varit en intensiv dag...
När vi väl var på flygplatsen så checkade vi in.. därefter hände det inte så mycket förutom att vi åt glass och väntade på planet som tog oss till köpenhamn. Där skulle vi byta flyg till Stockholm, problemet var bara det att det var 10 minuters ifrån landningen till ombords stigningen på andra planet och det låg på andra sida flygplatsen. Men efter ett intervallpass så hann vi med vårat plan som skulle ta oss till arlanda! 

Lättnade var ett faktum när vi landade på arlanda... med två par pjäxor var, gick vi runt och alla glodde på oss som vi var idioter. Jag kan inte klandra dem, det måste ha sätt för roligt ut:) Thomas hämtade oss på Arlanda och vi fick skjuts till Bosön där jag skulle stanna och träna några dagar. Vi kom fram sent på natten och det var en otroligt skönt att sova:)

Det var en stressig resa men dock väldigt rolig! Anna är en glad och rolig prick som gör en på bra humör!


Va glad allt blir så mycket lättare:)
//Virre



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0