Bättre och bättre

En dag till har nu gått på Juvasshytta. Återigen en fin dag med sol, inte klarblå himmel som de andra dagarna men det var en fin dag. Lite blåsigare så det blev några grader kallare, men fortfarande varmt. Skidåkningen blev i form av storslalom både kortkäpp och bana. 

Det har varit en trevlig dag med mycket skratt och roliga kommentarer:) Skidåkningen i allmänhet funkar väldigt bra och det är roligt att stå på snö igen. Det är slitsamt och när jag vaknade imorse så hade jag otroligt träningsverk i ryggen. Men det gick bra och jag har en känsla av att det inte kommer bli bättre tills imorgon snarare värre. Det är väl sådana smällar man får ta när det har varit ett så pass långt uppehåll ifrån träning på snö.

Som fys idag besteg vi ett berg. Det tog ca 45 minuter att gå upp för berget och det var en fin stig med mycket hög gräs och flugor. Flugor i Norge är rena rama terroristerna, de ger sig inte. Dem surrar på i örat tills man blir tokig. När vi väl var uppe på toppen så var det en gudomlig utsikt över norska berg, det är bra fint i naturen i Norge. En halvtimme nerför så fick vi 1h 15 min träning. 

på kvällskvisten har vi haft möte och videotitt på dagens åkning i backen. Efter de har jag och kajsa sett en ny film, idag blev de " In her shoes" den var inte lika bra som filmen igår, ganska lång och seg. Men filmen jag såg igår rekommenderar jag starkt. Den var rolig och underhållande:) En äkta romantisk komedi! 

Nu ska jag sova så jag orkar med en ny dag imorgon!
//Veronica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0