fika med gänget

På eftermiddagen blev det en fika på byn med brudarna. En cappe med brownie satt som fint kistan. Vi hade en trevlig och mysig fikastund och efter det gick vi en sväng och kollade på lite affärer i Queenstown. 

Nu på kvällskvisten har det blivit lite videotitt på dagens åkning och en middag på hotellet. Har fått massage av våran fysio Dessan i låret där jag förmodligen har sträckt mig. Hoppas det går över snart!!!

Nu sitter jag och hoppas att det blir bra väder i morgon när vi går på slalomskidorna igen. Det är otroligt bra underlag här i Coronet Peak just nu, det går knappast att få nått bättre. Det är stenhårt och det finns alla möjligheter att åka hur bra som helst. Kanske ska jag göra soldansen, nja jag skrämmer nog bort solen då! 

I morgon ska jag testa lite olika slalomskidor och se vilka som går snabbast, jag är inte en sådan stor expert på att testa olika skidor för jag tycker alla skidor känns likadana. Men det är positivt på ett sätt, men vem vet imorn kanske jag får värsta "aha" känslan!:) 

Jag måste också berätta att alla kallar mig just nu ÖGGLAN, historien bakom den är ganska rolig. Alias är ett spel som man ska förklara ord men inte säga vad det är för ord, gå runt ordet helt enkelt så den andra kan gissa. Ett väldig roligt spel:) 
- säg en fågel som börjar på Ö?
- ÖGGLA, säger jag då!
- är du seriös?
- Ja ÖGGLA!!!
- NÄ feeel
- Men det finns ju bara ÖGGLA, säger jag då.
- Men ÖGGLA stavas med UGGLA
- jaha får jag då fram och tycker att hela händelsen blev lite pinsamt, men alla fick sig ett gott skratt iallafall:)

Men när man kommer ifrån Alnö så pratar man med Ö och jag tyckte det var helt naturligt att uggla stavades med Ö:)
Nu har jag iallafall lärt mig att uggla stavas med U. Men jag säger fortfarande ÖGGLA:)

Det låter roligt när man säger det men vet inte om det blev så roligt när jag skrev det:) hehe!
Nu ska jag sova igen! vi hörs i morgon!
God natt och trevlig dag!
//ÖGGLAN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0