dubbel vinst

Det blev återigen en perfekt dag, idag var det storslalom på programmet. Under hela dagen har det varit växlande väder, när dimman var som tjockast och fukten la sig på brillorna så såg jag knappt någonting alls. Men som tur blev det bättre och när vi startade första åker var det riktigt fint väder:) 
Idag startade killarna först även fast vi bara var 25 startande tjejer... men vad gör de? man ska kunna åka allt , gropigt såsom slätt! Nu blev det inte så farligt gropigt efter killarna hade kört men det kändes att man inte var först i banan. 
Första Gs tävlingen för säsongen gick bra jag är jätte nöjd, tror jag aldrig har gjort så bra storslalom punkter som jag gjorde idag vilket är väldigt positivt!!
Vi fick till Storslalom träning innan första tävlingsåket. Träningen gick hur bra som helst, börjar hitta nått i storslalomen nu som känns intressant! KUL

En lång dag i backen avslutades med att åka till hotellet. Där hann jag inte mer än kolla mailen och sätta på mig kläder till fysen när det var dax att åka iväg och träna igen. Vi körde gym och på programmet var det överkropp. Efter passet blev det snabba puckar till hotellet igen där vi duschade och bytte om och for direkt till middagen. För idag hade vi eld i baken och jag han knappt äta klart middagen innan det var dax att åka till en auktion. Japp ni hörde rätt, vi har fått hjälp av nz teamet (backplats, ja vi hade fått hjälp av mycket enligt thomas) så blev vi tvungen att hjälpa dem på något vis. Varje år har de en auktion där de säljer saker till välgörenhet till klubben och så vidare, då att de kan få nytt material. Jag, jessi, oscar och mattias blev sålda på en auktion. Det var någon gubbe som köpte en middag med oss för 1200 dollar. vilket motsvarar ca 6000kr. Så vi hjälpte till med en liten slant iallafall, middagen vi måste gå på är på måndag! Hoppas den är god:)

Ja efter en till intensiv dag så är jag nu stentrött, det tar på krafterna att alltid vara i full fart! 
Om det är någon som sitter hemma och väntar på bilderna så får ni vänta ett tag till för det går nämligen inte att ladda upp bilderna på hotellet internet, vet inte varför men ingen har kunnat göra de! så det får komma en mängd bilder senare när jag har bättre internet. Så MR G du får vänta ett litet tag till:)

Händelsen för dagen var iallafall Guldrummet på Goldridge där Fridan och Virran tog en delad seger i sin första gs tävling för året. Vi hälsar och tackar för all support!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0