Drakbåtsfestivalen

Efter några dagars frånvaro ifrån bloggen har jag nu lite saker att berätta för omvärlden. I helgen som var avgjordes den årliga Drakbåtsfestivalen i Sundsvall och självklart hamnade jag i en båt. Jag sa först och främst att jag bara skulle vara med om en tjej blev sjuk, då kunde jag ställa upp för laget.  Det slutade med att jag fick stå på startlinjen i alla fall. Drakbåtsfestivalen är en kamp mellan olika företag/föreningar i Sundsvall där det är olika kategorier i framförande och uppträdande. Snabbast, bästa kläder, häxjakten m.m.

Jag åkte för min pappas lag ”GS Birsta” och i det laget bestod av erfarna roddare, brottare och allmänt muskellösa människor. Själv kände jag mig i ett stort underläge, aldrig varit med i drakbåtsfestivalen förut (mina kompanjoner har varit med flera år innan) Men snabbt lärde de upp mig och jag är inte den som vill förlora. När väl vinnarskallen sätter in… ja om ni har sådana vet ni ju vad jag menar;) Det var i alla fall 10 killar och 2 tjejer.

Den bästa utstyrseln för dagen var helt klart ett gäng damer om var unga på nytt och hade döpt sig själv till ” the playboy manchen”  Det var ju bara för roligt, nä jag diggade dem stenhårt! Har tyvärr inga bilder på playboy brudarna men i kan föreställa er hur de såg ut…:)

Ja nu höll jag på att glömma resultatet, helt otroligt men vi vann! Det var otroligt kul och hela gänget var glad och nöjd efter den grymma prestationen. 

 


Kommentarer
Postat av: Sebbe!

Jag tyckte att ni såg lite klena ut, förmodligen berodde de nog på att ni hade muskellösa idrottare istället för muskulösa idrottare? ;) hoppas allt är bra med lillen! Ta hand om dig!

2008-08-29 @ 12:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0